Gå til innhold

Hvordan overclocke et Nvidia 8500GT skjermkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Overklokking av prosessoren er lettere ;) .

Men bare så det er sakt så er 8500 GT et dårlig kort og du vil aldri få god ytelse på det.

Kan skjermkortet ha mye å gjøre om at jeg ikke får kjørt Age of Conan på veldig bra grafikk? Må ha på midt i mellom low og medium

Lenke til kommentar

Men bare så det er sakt så er 8500 GT et dårlig kort og du vil aldri få god ytelse på det.

Kan skjermkortet ha mye å gjøre om at jeg ikke får kjørt Age of Conan på veldig bra grafikk? Må ha på midt i mellom low og medium

Jepp, du burde nesten oppgradere det til 8800 GT eller bedre. Hvor mye RAM har du på PC-en? Hvis du har XP bør du ha 2 GB og hvis du har Vista bør du ha 3-4 GB.

Lenke til kommentar

Jepp, du burde nesten oppgradere det til 8800 GT eller bedre. Hvor mye RAM har du på PC-en? Hvis du har XP bør du ha 2 GB og hvis du har Vista bør du ha 3-4 GB.

Det er 4GB ram på PC-en og Windows Vista. Kjøpte PC-en på lørdag... Var en AMD 6000+ prosessor. Den duger vel?

Så da bør jeg bytte skjermkort? Er vel rimelig enkelt å sette inn dette selv?

Lenke til kommentar
Det er 4GB ram på PC-en og Windows Vista. Kjøpte PC-en på lørdag... Var en AMD 6000+ prosessor. Den duger vel?

AMD 6000+ er ikke det råeste man kan få, men er vel en av de beste til AMD.. 3GHz hvis jeg ikke tar feil, burde holde en stund ihvertfall! ;) Ville nok gått for et 8800GT eller 8800GTS 512MB.

Er ikke vanskelig å bytte nei! Skru av deksel, sjekk om du har PCI-express strømtilkobling fra strømforsyningen din. Har du det, kjøp det nye kortet, ta ut det gamle og sett inn det nye. Er antakeligvis bare et kort i pc-en din, så er ikke til å ta feil av. Er et tålig stort et med enten vifte eller en stor kjøleribbe på.

Lenke til kommentar

@ AMD 6000+: Den duger ikke til mye overklokk, får boota opp windows med 3.2Ghz og t.o.m. opp mot 3.4Ghz, men som regel så er det et eller annet program som får PCen til å henge seg. Har ganske god kjøling på min, men den blir fortsatt ganske varm siden den er laget på 90nm prosess. =\

Lenke til kommentar

AMD 6000+ er ikke det råeste man kan få, men er vel en av de beste til AMD.. 3GHz hvis jeg ikke tar feil, burde holde en stund ihvertfall! ;) Ville nok gått for et 8800GT eller 8800GTS 512MB.

Er ikke vanskelig å bytte nei! Skru av deksel, sjekk om du har PCI-express strømtilkobling fra strømforsyningen din. Har du det, kjøp det nye kortet, ta ut det gamle og sett inn det nye. Er antakeligvis bare et kort i pc-en din, så er ikke til å ta feil av. Er et tålig stort et med enten vifte eller en stor kjøleribbe på.

Hvordan er AMD 6000+ i forhold til Intel E8400?

Okei, høres lett ut. Skal nok klare det :) Men syntes det fortsatt er litt kjipt å måtte kjøpe nytt skjermkort allerede. Kjøpte jo PC-en på lørdag, hehe. Men har jo ikke lagt inn noe driver eller noe. Kan prøve på det først.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid trodd at AMD var bedre enn Intel jeg. Sånn at når Intel hadde 2GHZ og AMD hadde 2GHZ, så var AMD best. Men det var kanskje før?

Ja, det stemte da intel hadde P4, men så kom Conroe og ting ble plutselig snudd på hodet.

Lenke til kommentar

Okei, men da vet jeg det. Hadde egentlig tenkt å kjøpe bygge PC fra komplett, men ble ikke noe av. Hadde da tenkt å ha Intel E8400.

Hvordan er 8800GT i forhold til 8800GTS? Verdt å legge i 400-500kr ekstra for å få et 8800GTS?

Lenke til kommentar
Okei, men da vet jeg det. Hadde egentlig tenkt å kjøpe bygge PC fra komplett, men ble ikke noe av. Hadde da tenkt å ha Intel E8400.

Hvordan er 8800GT i forhold til 8800GTS? Verdt å legge i 400-500kr ekstra for å få et 8800GTS?

Lenke, nei.

Okei, skjønner. Bør gå til innkjøp av et MSI Geforce 8800GT da? Koster ca. 1300kr

Lenke til kommentar

Alle standard Nvidia 8800 GT/GTS/GTX og 9800GTX/GX2 er basert på Nvidia´s referansedesign, de er med andre ord nesten identiske.

Edit: Altså ett MSI 8800GT er lik f.eks et Gainward 8800GT osv - ikke at et 8800GT er lik et 9800GTX f.eks.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...