bmkrsu Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har kommet fram til at ett av disse kameraene er de jeg kommer til å anskaffe. Men er det noen som har noen formening om hvilket av de to som totalt sett er best ? Ser av tester at Sony-kameraet er hakket bedre ved dårlig belysning, noe jeg vektlegger siden jeg har slitt med dårlige innebilder med Canon MV5i. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg har kommet fram til at ett av disse kameraene er de jeg kommer til å anskaffe. Men er det noen som har noen formening om hvilket av de to som totalt sett er best ? Ser av tester at Sony-kameraet er hakket bedre ved dårlig belysning, noe jeg vektlegger siden jeg har slitt med dårlige innebilder med Canon MV5i. hva som er "best" er jo umulig å si, siden vi alle har våre ting å vektlegge. men personlig ville jeg nok sett vekk fra at sonyen sikkert er hakket bedre bildemessig, og gått for canon hf100, siden det er mindre og nettere og bruker flash istedet for disk. og mye billigere. Lenke til kommentar
kringon Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er da virkelig Flashminne og ikke HD på canon HF 10? Trodde forskjellen mellom HF10 og HF100 var at HF10 hadde 16gb innebygd minnne som gjorde det mulig å ta bilder samtidig som man filmer? Når det gjelder valget så er jeg på utkikk selv etter et kamera fortiden og HF 10 ser ut som et meget godt kamera. Har sett på Sony HDR-CX6EK som et alternativ også. Ulempen med Sony HDR-CX6EK slik jeg ser det er at den har mikrofonen på toppen av kamerahuset (kommer lett borti med fingrene og blir ulyder). I tillegg så har det en trykkfølsom skjerm som fungerer så som så. Canon sitt HF10 kamera har en bakdel. Det har ingen søker (dings man ser inn i for å filme?) Dette gjør at det kan være vanskeligere å filme i sollys etc. I mine øyne er HDR-SR12 kameraet ett helt annerledes valg da det lagrer til HDD og ikke minnekort. Krever mer strøm å dra den disken rundt, mer ømfintlig for støt etc. Mitt valg blir foreløpig Canon HF 10. Noen som har noen andre forslag til kameraer? Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er da virkelig Flashminne og ikke HD på canon HF 10? Trodde forskjellen mellom HF10 og HF100 var at HF10 hadde 16gb innebygd minnne som gjorde det mulig å ta bilder samtidig som man filmer? ja det stemmer. det er en avveining om man synes 16gig minne og knipsefunksjonaliteten er verdt prisdifferansen på 1300kr, når et 8gig minnekort koster rett over 200kr. personlig ville jeg sagt nei. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Har nå hatt dette kameraet HF-10 i en uke, og synes at det er hvert og ha med dette 16GB kortet noe som gjør det litt enklere og ha kontroll og nok minne med seg. Jeg har ikke prøvet 16GB kort enda siden disse er dyre fremdeles, men 8GB (som koster mere en 200kr Class6 /video)så det kan skrive med tilstrekkelig hastighet. Har enda ikke nok erfaring med 8GB kort til å komentere at dette går greit iht hastighet og lesing i evt. kortleser som jeg nettop kjøpte til HDSD formatet. Men fil overføring til programmet som følger med går som en drøm, men hvordan jeg skal få de redigert med Premier pro/videostudio11.5pluss har jeg ikke fått til enda, da den ikke leser mtu filene pga et eller annet når disse er ført over med programmet imagemixer 3 SE og usb. Griffin95 Endret 4. juni 2008 av griffin95 Lenke til kommentar
kringon Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Bruker du windows xp eller vista når du skal redigere? Selv burker jeg Os X Leopard og jeg lurer på om f.eks iMovie tar dette filformatet. Canon har jo en cashback avtale som gjør det gunstigere å kjøpe dette kameraet nå fortiden. Lurer også på å kjøpe det fra uniten, men vi får se. Det du sier om class 6 stemmer nok helt sikkert. De er litt dyrere og man må ha såpass raske minnekort. Kringon Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 ...prøvet 16GB kort enda siden disse er dyre fremdeles, men 8GB (som koster mere en 200kr Class6 /video)så det kan skrive med tilstrekkelig hastighet. Har enda ikke nok erfaring ... canon sier class 4 holder for 1080p http://www.usa.canon.com/consumer/controll...86&pageno=3 Lenke til kommentar
tKila Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Har selv hatt HDR-SR12 i en mnd og må si meg svært fornøyd. Valgte den pga søker og at den virket stabil og "robust", samt at den er kompatibel med ps3. I tilleg har jeg skaffet Vegas Pro 8 som gjør redigering til en lek. HDR-SR12 kan forøvrig lagre allt til minnebrikke i stedet for disk om ønskelig. Lenke til kommentar
jokerface Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har hatt HF10 to tre uker nå, og har bare god-ord å si om den.... Prøvd mye forskjellig på redigeringssiden, siden Adobe ennå ikke har fått ut sin tragiske finger og laget AVCHD-import, så prøver jeg nå PowerDirector 7.0. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Har tenkt å kjøpe mitt første kamera om ikke så lenge og valget står mellom disse to kameraene. Eller for meg er ikke alternativet HDR-SR12 men HDR-SR11. Synes det ikke er verdt pengene å legge i en 1000 lapp ekstra bare for litt ekstra minneplass på kameraet. Jeg er veldig usikker på hvilket av kameraene jeg skal velge. Jeg synes Sony sitt kamera ser litt penere ut rent designmessig samt at det har litt bedre funksjoner på stillbilder og andre ting. LCD skjermen f.eks. er større på Sony sitt kamera. Men med tanke på batteritid, vekt, løse deler osv. er jo Canon sitt kamera et klart førstevalg. Grunnen til at jeg ikke er så sikker på om jeg vil ha dette er at jeg må ordne med minnekort osv. noe som jeg syntes så litt dyrt ut (1200,- for 16 GB). Men etter å ha lest litt i denne tråden så ser det ut som om man får et 8 GB kort for 200,- Da vil jo det si at jeg kan få kjøpt 6 stykk 8 GB minnekort til prisen av et 16 GB kort. Noe som da resulterer i en lagringsplass på 48 GB (Skyt meg hvis jeg er helt på jordet nå). Med den innebygde plassen på 16 GB som allerede er i kameraet er man jo nesten opp på like mye GB som Sony sitt kamera. Dette ble nesten en post hvor jeg gikk fra å være mest interessert i Sony sitt kamera til å bli mest interessert i Canon sitt kamera. Regner med at det er denne typen minnekort som brukes i HF-10? Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Regner med at det er denne typen minnekort som brukes i HF-10? det eneste du må passe på er at sdhc kortet er class 4 eller bedre, for eksempel http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36126%3br:pg Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Ok. Så hva er det class bestemmer? Hvor bra minnekortet er, altså jo høyere class jo bedre minnekort. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Ok. Så hva er det class bestemmer? Hvor bra minnekortet er, altså jo høyere class jo bedre minnekort. skrivehastigheten. class = minste antall MB per sekund garantert skrivehastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå