Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina nekter å starte etter at jeg satte i ny ram!

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte akkurat 2gb ekstra ram til pcen min på lørdag. Akkurat samme ram som jeg hadde fra før. (corsair xms2 6400 800mhz om det har noe å si...)

Det gikk forsåvidt fint. Satte i ramen uten problemer, og starta maskina ca i 4tida tenker jeg på dagen. Det fungerte veldig bra, AoC gikk som en drøm. Senere på kvelden, avsluttet jeg, slo av maskina på vanlig måte.

Så, i dag tidlig, når jeg skulle starte den igjen, så nekter den å reagere i det hele tatt! Skjer ingenting når jeg trykker på "på" knappen!!

Hva kan ha skjedd? Hadde den bare ikke fungert rett etter at jeg satte i ramen, så hadde jeg hvertfall skjønt noe, men dette skjedde altså neste gang jeg skulle ha på maskina.

har prøvd å ta ramen ut igjen, har prøvd å resette biosen, skjekka at alle ledninger sitter som de skal, så vidt jeg vet hvertfall, men ikke noe av dette fungerer!

Noen som har opplevd noe lignende, som kan hjelpe meg? Hva kan være årsaken? Er desperat... Blir så gimp uten PC.

Hvis dere evt ikke vet, vet dere om et sted jeg kan gå å få det fiksa?.

Er en maskin jeg har bygd opp selv btw. for ca et år siden...

Takker for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det skal gjøre det... Støtter også mhz på ramen. Og jeg prøvde å ta ut den nye ramen ja, og bare starte med den gamle, men ingen reaksjon...:(

Lurer på om det rett og slett kan være noe elektronikk forbundet med selve startknappen. Bare veldig tilfeldig isåfall... Er det en måte å prøve å "jumpstarte" en pc uten startknappen?

Lenke til kommentar

Ledningen til Power on knappen er koblet til to pinner, PWRSW og Jord. Fjern ledningen og kortslutt de to pinnene med en jumper, binders, tuppen av en kniv eller lignende :)

Får du raskt og enkelt svar på om knappen eller ledningen er feilkilden ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Bare putte en stålpinne borti begge pinnene samtidig mens strømmen er på?

Dama har lagt seg nå, så jeg får prøve det i morra. håper det fungerer! takk for tipset... Om det ikke fungerer, har dere et tips til et sted noen kan fikse sånt? evt hvor dyrt det er? Gjør de det på datakjeden?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp oppgradert PC-en min. For min PC ville ikke starte, men det var etter at det skjedde en eller annen kortslutning ved harddiskene. Feilsøket aldri, for jeg skulle kjøpe nytt innhold uansett. men ved å måle den gamle PSU, så viste det seg at det var den som hadde røket.

Vet ikke helt hvordan du skal ha fått til det, men :hmm:

Lenke til kommentar

Fikk feilsøkt en del med en pc-tekniker i dag... Viser seg at hovedkortet har ryki. har noe småproblemer med det før, men nå ville det rett og slett ikke ta til seg strøm... Sjekket at alle komponentene fungerte, så må være hovedkortet.

Og plutselig, mens vi undersøkte og kom borti hovedstrømledningen til hovedkortet, så våknet maskina til liv i ca et halvt sekund, og slokna igjen. Antageligvis noen koblinger eller noe rart i hovedkortet som har tatt kvelden... KUNNE jo være cpu, men tviler, pga den lille hendelsen.

Er innenfor garantitid, så sender inn kortet så får vi se. Blir ikke noe AoC på meg på ei lita stund ser det ut til:(

Uansett, tusen takk for hjelp og tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...