Gaardon Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) noen som kan hjelpe meg og finne drivere til geforce 6600 skjermkort og en lite guide helst paa norsk men godtar engelsk. helst ikke saa avansert er relavtivt ferst i linux. takker for all hjelp Endret 3. juni 2008 av Cs freak Lenke til kommentar
HValder Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Her er driveren til skjermkortet ditt. (Hvis du kjører 32bit Linux). Hvordan den installeres, er litt avhengig av hvilken distribusjon du bruker. Hvilken linux kjører du ? Driverfila er i .run format. Jeg vet ikke hvordan den installeres... Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 jeg bruker ubuntu så noen tips kunne vært greit Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 I administrasjons delen av system menyen vil du finne et program som heter "Administrasjon av ufrie drivere" eller noe lignende, der vil du kunne aktivere nvidia drivern. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 hvordan installerer man .run filer paa ubuntu? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er jo lettere og bare bruke synaptic eller adept og bare installere Envyng. Den istallerer driverne for deg. http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 hvordan installerer man .run filer paa ubuntu? Du trenger ikke å installere den, bare gjør som jeg sier, da installerer du drivern samtidig. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 det funker naa men hvordan faar jeg tilbake norsk tastatur oppsett skjedde noe rart her. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Kan du åpne terminalen og skrive "cat /etc/X11/xorg.conf", og lim inn det som kommer opp her. Endret 2. juni 2008 av roberth1990 Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 # nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig # nvidia-xconfig: version 1.0 (buildmeister@builder3) Tue Jan 22 19:53:46 PST 2008 Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Device0" Monitor "Monitor0" SubSection "Display" Depth 24 Modes "1600x1200" "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection Option "AddARGBGLXVisuals" "True" Defaultdepth 24 EndSection Section "Device" Identifier "Device0" Driver "nvidia" Vendorname "NVIDIA Corporation" Option "NoLogo" "True" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "auto" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Emulate3Buttons" "no" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Keyboard0" Driver "keyboard" EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Layout0" screen 0 "Screen0" 0 0 Inputdevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" Inputdevice "Mouse0" "CorePointer" EndSection Section "Module" Load "dbe" Load "extmod" Load "type1" Load "freetype" Load "glx" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor0" Vendorname "Unknown" Modelname "Unknown" Horizsync 30.0 - 110.0 Vertrefresh 50.0 - 150.0 Option "DPMS" EndSection Section "Extensions" Option "Composite" "Enable" EndSection Section "Files" Rgbpath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb" EndSection Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå