Gå til innhold

CPU TEMP!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hint: Bytt vifta FØR den ryker! evt.

1. sjekk temp i kabinettet. Er den høy forklarer det temp økning på cpu. Sørg for god luftstrøm i kabinettet.

2. sjekk om vitfa/kjøleribba er full av støv. Sånt skal BORT!

3. sjekk om viftehastigheten stemmer med fabrikkens specs.

Gjør som en kompis av meg gjorde i et heller desperat forsøk på å kjøle kabinettet: fyll en kondom med ca. 1 liter vann. Legg den i fryseren til den er peise hard. Legg den så oppå kabinettet eller i bunnen av det. Obs. kan bli litt skummelt med kondens etterhvert, så følg nøye med. Dette virker, men ikke f*** om jeg ville gjort det før alle andre muligheter var sjekket. Inkl. bytte av viftekjøler. :yes:

Lenke til kommentar
Hint:   Bytt vifta FØR den ryker! evt.

1. sjekk temp i kabinettet. Er den høy forklarer det temp økning på cpu. Sørg for god luftstrøm i kabinettet.

2. sjekk om vitfa/kjøleribba er full av støv. Sånt skal BORT!

3. sjekk om viftehastigheten stemmer med fabrikkens specs.

Gjør som en kompis av meg gjorde i et heller desperat forsøk på å kjøle kabinettet: fyll en kondom med ca. 1 liter vann. Legg den i fryseren til den er peise hard. Legg den så oppå kabinettet eller i bunnen av det. Obs. kan bli litt skummelt med kondens etterhvert, så følg nøye med. Dette virker, men ikke f*** om jeg ville gjort det før alle andre muligheter var sjekket. Inkl. bytte av viftekjøler. :yes:

Jeg hadde nok brukt kondomer til helt noe annet, jeg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...