Neo The 1 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvor mye varme tåler en CPU? Har Athlon XP 1800 på nesten 60 C nå. Tror vifta er sånn halveis kaputt.. Er det sunt å at den er så varm? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvor mye varme tåler en CPU? Har Athlon XP 1800 på nesten 60 C nå. Tror vifta er sånn halveis kaputt.. Er det sunt å at den er så varm? 70 er litt ustabilt (ikke så lurt).... Lenke til kommentar
Neo The 1 Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Hva ligger en cpu normalt på da? 60 C er det ille? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Går vel greit, men noen liker å ha rundt 50 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 40-60 er vel det mest normale med en "ok" luftkjøler. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Den nye glacial igloo silent breeze (19 db) kjøler ikke noe særlig bra, og med kabinette igjen blir prosessoren ca. 60 - 62*c... Har derfor kabinette åpent til jeg får kabinettvifta. Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hint: Bytt vifta FØR den ryker! evt. 1. sjekk temp i kabinettet. Er den høy forklarer det temp økning på cpu. Sørg for god luftstrøm i kabinettet. 2. sjekk om vitfa/kjøleribba er full av støv. Sånt skal BORT! 3. sjekk om viftehastigheten stemmer med fabrikkens specs. Gjør som en kompis av meg gjorde i et heller desperat forsøk på å kjøle kabinettet: fyll en kondom med ca. 1 liter vann. Legg den i fryseren til den er peise hard. Legg den så oppå kabinettet eller i bunnen av det. Obs. kan bli litt skummelt med kondens etterhvert, så følg nøye med. Dette virker, men ikke f*** om jeg ville gjort det før alle andre muligheter var sjekket. Inkl. bytte av viftekjøler. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hint: Bytt vifta FØR den ryker! evt.1. sjekk temp i kabinettet. Er den høy forklarer det temp økning på cpu. Sørg for god luftstrøm i kabinettet. 2. sjekk om vitfa/kjøleribba er full av støv. Sånt skal BORT! 3. sjekk om viftehastigheten stemmer med fabrikkens specs. Gjør som en kompis av meg gjorde i et heller desperat forsøk på å kjøle kabinettet: fyll en kondom med ca. 1 liter vann. Legg den i fryseren til den er peise hard. Legg den så oppå kabinettet eller i bunnen av det. Obs. kan bli litt skummelt med kondens etterhvert, så følg nøye med. Dette virker, men ikke f*** om jeg ville gjort det før alle andre muligheter var sjekket. Inkl. bytte av viftekjøler. Jeg hadde nok brukt kondomer til helt noe annet, jeg :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå