Oxygen 07-12 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Når jeg samler sammen hardware deler og skal velge en PSU så vet jeg ikke hvor mye Watt jeg skal ha på den da disse produktene ikke har Watt infoen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Effektforbruket for enkeltkomponenter blir som oftest aldri oppgitt i klartekst, man kan ta f.eks TDP-tallet for CPUer og få en nogenlunde pekepinn på hva de f.eks krever, men TDP er ikke akkurat en nøyaktig måte å regne ut det på, da det oppgir hvilken effekt kjøleløsningen til prosessorene må være i stand til å ta unna og ikke hva prosessorene forbruker. (F.eks Celeron E1200 og Core 2 Duo E8500 har begge 65W TDP, men de bruker jo opplagt ikke like mye siden de befinner seg i henholdsvis det laveste og høyeste sjiktet for dobbeltkjerner). Om man ikke har anelse om hva det man har satt sammen krever, kan man til nød bruke en effektkalkulator, eller poste komponentene her så noen kan gi et røft overslag over hva slags strømforsyning som kreves. Endret 1. juni 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Med mindre du har 9800x2 i SLI ( Eller har planer om det ) samt haugevis av disker mm. holder 5-600w strømforsyning ( Corsair, Mist eller lignende ) i god tid fremover Endret 1. juni 2008 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå