Dryper Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Hei, jeg lager en mailbox til et lite prosjekt jeg holder på med men støter opp på et problem, det som er at meldingen som skal sendes må ha en person som skal få den "Receiver", men den gir meg "Unknown column 'Vormedal' in 'where clause'" Kan dette være at den ikke finner vormedal fordi det må skrives med stor V? noen ide for hvordan jeg kan gjøre det. Det som er meningen er at du skriver in navnet på byen du vil sende den til, og da vil en spørring som sier "WHERE bynavn = $vormedal" Jeg slenger ut koden slik at dere kansje kan få et "bilde" om hva som er galt, er noe uklart så spørr xD Takker. }elseif($action == "send"){ echo "<br><center><form method='post' action='index.php?page=inbox&action=sent'>"; echo "<input type='text' name='title' value='Title'></br></br>"; echo "<input type='text' name='til' value='To'></br></br>"; echo "<input type='text' name='penger' value='Send Money'></br></br>"; echo "<textarea cols='40' rows='10' name='melding' value='Message'></textarea><br/>"; echo "<input type='Submit' value='Send message'>"; echo "</form></center>"; }elseif($action == "sent"){ $title = $_POST['title']; $melding = $_POST['melding']; $tilhvem = $_POST['til']; $penger = $_POST['penger']; $dato = date("d.M.Y"); $result2 = mysql_query("SELECT * FROM byer WHERE bynavn=$tilhvem") or die(mysql_error()); while ($rad2 = mysql_fetch_array($result2)){ $mailbyid = $rad2['id']; } $query11 = mysql_query("INSERT INTO mailbox (id, byid, title, melding, avsender, penger, lest, dato) VALUES('0', '$mailbyid', '$title', '$melding', $sessionbyid, '$penger', '0', '$dato' ) ") or die(mysql_error()); if (!$query11){ echo "<center>Error! Could now proceed. please try again"; }else{ echo "<center>Mail sent!</center>"; } } Endret 1. juni 2008 av Dryper Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Du må ha '' rundt $tilhvem. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) $result2 = mysql_query("SELECT * FROM byer WHERE bynavn=$tilhvem") or die(mysql_error()); ..? Edit: Haha, hjernen jobber sakte i dag. Skjønte hva Ultraskarp mente nå. Prøv $result2 = mysql_query("SELECT * FROM byer WHERE bynavn='$tilhvem'") or die(mysql_error()); Endret 1. juni 2008 av Lokaltog Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 :O ja det er nokk noe med varmen som får hjernen til å gå treigt xD. Takker så mycke for den funker jo fett nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå