KNB Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det følger alltid med en "trekantstøtte" hvis du skjønner Du stikker den inn i et hull med bakdekket Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Eller så kan du skaffe deg en slik Personlig foretrekker jeg slike bukker ovenfor overnevnte trekant-støtte. Tror du trygt kan starte på 125cc crosser, men 85cc er også veldig gøy =) Dette bør du se etter og spørre om ved kjøp av Cross! Finn ut hvor langt sykkeln er gått totalt, og hvor langt den er gått med deler som er bytta osv. Sjekk felger for bulker. Sjekk demperne for gåene simeringer osv. Sjekk linken for slarke. Linken er den som fester bakdempern til svingarmen! Sjekk bremseklosser, bremser. Se om drev og kjede er godt. Se etter om dekk er gode. Se etter bulker på potta, spesielt under fremme på den. Se etter om radiatoren har bulkerer/ evt sprekker så kjølerveska kommer ut.. Se godt rundt på motoren for lekkasjer av olje/ sprekker i blokka osv. Kjenn etter på lager som styrelager, svingarmslager, evt hjullager, men dem koster ikke noe å bytte nesten uansett! Kjenn på kompresjonen, høy kompresjon betyr at stempelet er rimeligt nytt! For å sjekke kompresjonen tråkker du på kicken! Er kicken lett å tråkke ned er det dårlig kompresjon! Åpen opp der du fyller på girolje og se om clutch platene og clutch lamellene er slitte, se samtidig etter om olja har fin farge, er den hvit/lysegrå betyr det at der er vann i den og da er det fare for gåene simeringer på vannnpumpa. Åpen dekselet der svinghjulet sitter og kjenn godt etter om veivlager er gåent! Sjekk skruer og muttere, så ikke gjengene er gåene i rammen ect. Servicer kan være lurt å spørre om Se etter rust Test kjør sykkelen. Det er ganske viktig! Om du ikke har et godt øye selv, ta gjerne med en annen person som har. Lykke til Endret 30. juli 2008 av Sadfez Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Her var det mye dårlig svar.EDIT - unttatt sadfez Som emnetittelen sier, skal du ha deg i crossere, som i flertall. Skal du ha deg i prisklassen 5-10 000 kr burde du kanskje kjøpe av samme merke, i tilfelle deler passer overens. Ellers er de alle fleste crossere av de kjente merkene veldig bra. Får du deg en YZF-R, som jeg mener er fra 600-1000ccm burde du veldig lett klare å håndtere en 125 crosser. Jeg vil påstå du klarer en 400 også. I alle fall, leter etter noen som ikke er så slitne. gjerne noen du kjenner, for da vet du kanskje hvordan ting er behandlet. Det "lønner" seg kanskje også å kjøpe ganske nytt også, hvis du feks skal i høyere prisklasse. For ellers kan man belage seg på å kjøpe deler for en lik sum av en nyere sykkel. men i alle fall, kos deg, det er morro med cross / Supermotard! Endret 30. juli 2008 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
KNB Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Skal kjenne på kompreksjonen ja :!: Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Skal kjenne på kompreksjonen ja :!: Skrivefeilen er nå rettet, har du ellers noe fornuftig å dele med oss? Endret 30. juli 2008 av Sadfez Lenke til kommentar
KNB Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Skrivefeilen er nå rettet, har du ellers noe fornuftig å dele med oss? Nope Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 YZF'en min er en 125cc Det er R1 som er høyere. Takker for masse svar, ser frem til og kjøpe ! - Pherol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå