lobfredd Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har en knapp som er stop knapp jeg vil at hele form2 skal stoppe helt., og starte når jeg klikker start knappen igjen! hva er kode for det i stop knappen? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Form2.Enabled = Not Form2.Enabled Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 stoppe og starte formen? hva er det snakk om egentlig? Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 stoppe og starte formen? hva er det snakk om egentlig? når jeg klikker en knapp som heter stop skal formen stoppe helt med sitt arbeid til jeg klikker start knappen for og så starte igjen. GeirGrusom: den koden der stoppen formen helt sånn at man ikke kunne klikke på noe som helst! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Men hva pokker mener du med å stoppe da? hva er det som skal stoppes?? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Men hva pokker mener du med å stoppe da? hva er det som skal stoppes?? Application.Exit(); for å stoppe programmet Siden dette er VB kategorien og det meste her foregår med Timer1.... så Timer1.Enabled = false så "stopper" form'en Endret 2. juni 2008 av jorn79 Lenke til kommentar
brgr Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hadde ting blitt gjort med multi threading så er det jo enkelt å pause threaden. Thread1.Suspend() Thread1.Resume() Lenke til kommentar
InjB Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Skriv Dim StartStop as Boolean i toppen av kodefeltene. Så skriver du i Stop knappen: StartStop = false while StartStop = false doevents wend I start knappen har du: StartStop = true Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Skriv Dim StartStop as Boolean i toppen av kodefeltene. Så skriver du i Stop knappen: StartStop = false while StartStop = false doevents wend I start knappen har du: StartStop = true Jaha?!? Og hva er det som stopper her da? Sånn jeg leser dette eksemplet så har du noe på STOPP knappen som sier "Hey, nå skal vi henge her og lese eventer!" Trådstarter: På meg så ser denne tråden 99% lik ut som en annen tråd du har gåendes her. Du har fått svaret på spørsmålet ditt både av meg og J0rn. Meg i den andre tråden og fra J0rn her. hint: TIMER kontroll Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Jeg tror du skulle kunne bruke Dim utenfor funksjoner. Hvis du bruker dette i kombinasjon med GoTo og «Labels» (i mangel på et bedre, norsk ord...). Her er et eksempel Dim Variabel1 As String, Variabel2 As Integer, Pause As Boolean Private Sub GjenopptaKnapp_Click() Funksjon True End Sub Private Sub PauseKnapp_Click() Pause = True End Sub Private Sub StartKnapp_Click() Funksjon False End Sub Sub Funksjon(Fortsett As Boolean) If Fortsett = True Then Pause = False 'Fjerner pause GoTo Fortsett 'Hopper til Fortsett-merket End If Do Until Variabel2 = 10000 'Repeterer 10 000 ganger Fortsett: '«Label» (merke som man kan be programmet hoppe til) Variabel1 = Variabel1 & "mertekst;" Variabel2 = Variabel2 + 1 DoEvents 'Gjør programmet mottakelig for museklikk osv. selv om det jobber. If Pause = True Then Exit Sub 'Stopper dersom pauseknappen ble trykket inn Loop End Sub Edit: Entertasten sendte inn innlegget selv om jeg ikke var ferdig. Det gikk litt fort, si fra dersom det er noe feil! Endret 8. september 2008 av 9E2 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Å bruke goto og labels på den måten er ekstremt grisete, stygt og bør inngås! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå