estigma Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har bredbånd fra nextgentel. Jeg opplever at surfing på weben går utrolig tregt. Bare å åpne vg.no kan ta opp til 5 minutter f.eks. Har testet linjen min med speedometer, men den viser at jeg har ca 1000 kbs, så det burde ikke gå tregt. Har da ingen andre programmer eller nedlasting eller noe ellers. Merker også at f.eks nedlasting av torrents eller nedlasting med p2p IKKE går tregt. Jeg er koblet rett på modemet med kabel... for opplysningens skyld. Har prøvd både firefox, safari, opera og camino, men like tregt på web med alle. Jeg har vært i kontakt med nnextgentel som har prøvd å hjelpe meg, men finner ikke ut av noe. Noen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Torrent er nok nøkkelordet her. Modemet ditt er et routermodem som trolig ikke tåler all verden av bittorrent. For å få opp rask lesing av nettsider må du slå av og på routermodemet. Deretter børt du sette ned antall forbindelser i torrentprogrammet (prøv med 50 globalt). En annen fix er å sette statisk DNS på PC. Da kan du legge inn NGTs DNS-adresser. Du kan scrolle deg nederst på nettverkstipssiden min og se hvordan du endrer IP & DNS. Skal du fortsette med mye torrent så anbefaler jeg deg å skaffe deg en DIR-635 eller DIR-655 som du bruker mot routermodemet som du setter i bridgemodus. Sjekk http://www.ngtformum.net for howto. Lenke til kommentar
estigma Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Hm, har det noe å si at jeg har lastet ned torrents FØR? Jeg mente her at weben er sykt treg selv om jeg ikke laster ned noe av hverken torrents eller at programmet er oppe eller noe... Om jeg bare bruker web og ikke noe annet så er weben VELDIG tregt... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Mange routere låser seg og forblir dårlig til du har slått de av og på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå