Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rare klumper på forhud

Gjest James Bond

Anbefalte innlegg

Gjest James Bond

Hei.

Bruker gjestefunksjonen siden jeg har (u)venner som også leser her inne.

Er en gutt på 17 år. Jeg har aldri hatt noe form for sex.

For en tid tilbake fant jeg ut at jeg har talgkjertler på penis. Men dette er helt ufarlig og går over etter hvert?

Har funnet ut at jeg har noen andre klumper på innsiden av forhuden. Disse ser ut som småe vannblemmer. De gjør litt vont når jeg klemmer på dem. De er ikke så store. Ca som ytterst på spissen til ei penn. Har 3-6 sånne klumper. Men ikke alle er så store. Hva er disse klumpene?

Kan si at alle klumpene og talgkjertlene har vært der lenge...

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest baardsen

Heisann. Siden ingen andre har svart kan jeg prøve med et bidrag. Har ingen erfaring med talgkjertler selv, men det skal være ufarlig og gå over.

Når det gjelder det andre, passer du på hygienen ? Blemmer kan være så mangt, men kan vel oppstå av dårlig hygiene. Men alt kan ovrdrives - også hygienen. Jeg vasker penishodet 2-3 ganger i uka og tror det er passe. Drar forhuden (forsiktig hvis den er stram) godt bakover når jeg begynner å dusje og mot slutten tar jeg en vaskeklut inngnidd med svært mild *såpe og vasker reint.

*helsekosten har noen bra dyre, men de er ypperlig til sånt...bare si du skal ha en mild såpe...ellers apoteket...mulig du finner i vanlig kolonial også.

Vanskelig å si eksakt hva disse blemmene ellers kan være. Er dette veldig plagsomt og ikke går over, er det ingen grunn til å kvie seg for å gå til lege. De har nok vært borti så mangt før og dette vil være rutine for de. Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Agent 007 igjen

Takk for svar.

Disse "blemmene" er ikke plagsomme eller noe.

Hygienen kan vel kanskje være problemet mitt. Bruker nesten aldri såpe på penishodet. Men jeg skyller det godt med vann når jeg dusjer (2-4 ganger i uka)

Lenke til kommentar
Gjest baardsen

Du kan gjerne la vær å bruke såpe hvis det ikke er nødvendig. Faktisk det beste hvis du blir tilstrekkelig ren, kan hende må du gni bort noe. Som sagt, man bør ikke overdrive denne vaskinga heller. Ved 20-årsalderen pleier disse tingene å forsvinne.

.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_007_*
Jeg tipper på "Hirsuties papillaris genitalis", en helt ufarlig tilstand som gir noen klumper rett under penishodet. Søk på Wikipedia for mer info, men pass på bildene...

Hirsuties papillaris genitalis er talgkjertler. Det er ikke det jeg mener klumpene er

Lenke til kommentar
Jeg tipper på "Hirsuties papillaris genitalis", en helt ufarlig tilstand som gir noen klumper rett under penishodet. Søk på Wikipedia for mer info, men pass på bildene...

Hirsuties papillaris genitalis er talgkjertler. Det er ikke det jeg mener klumpene er

Det er ikke det samme som talgkjertler...

Lenke til kommentar
Gjest Bond, James Bond

OK

Kan jeg konkludere med at det jeg har på penis er helt ufarlig og vil gå vekk etter hvert?

Lenke til kommentar

Det er vel sånn at ingen kan stille sikre diagnoser her på forumet, men ikke er det vel noen betennelse eller overført sykdom så sannsynligheten for at det er noe alvorlig er vel liten. Jeg hadde tatt kontakt med lege hvis dette ble værre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...