Konstantin Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Jeg har en laptop med kun VGA-utgang, og vurderer å kjøpe meg en LCD-skjerm. Hvordan vil kvaliteten være med kun VGA-kobling? Vil den være mye dårligere enn om jeg hadde hatt en DVI-kobling? Vil det evt hjelpe med en sånn her? Endret 1. juni 2008 av Konstantin Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Er ingeting som heter DMI. Nå vet jeg ikke om du tenker på DVI eller HDMI, men tror nok ikke at forskjellen er så stor. Lenke til kommentar
Konstantin Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Er ingeting som heter DMI. Nå vet jeg ikke om du tenker på DVI eller HDMI, men tror nok ikke at forskjellen er så stor. Sorry, mente selvsagt DVI Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Heheh, daså. Men jeg har selv en bærbar med VGA og en stasjonær med DVI og jeg ser absolutt ingen forskjell. Lenke til kommentar
Konstantin Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Det høres betryggende ut. Har dog også hørt at det skal være stor forskjell, noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Når du bare har VGA på laptop så kan du ikke bruke DVI. Ikke bli lurt av slike adaptere, de kan absolutt ikke gjøre om VGA til DVI. Lenke til kommentar
Konstantin Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Hva kan de brukes til da? Da får jeg vel bare satse på at VGA holder. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har DVI utgang og VGA utgang på min pc, og siden pcskjermen min har begge deler måtte jeg selvsagt prøve. Det resulterte i en DVI kabel til 300 kr som ikke er i bruk... Med DVI fikk jeg aldri min oppløsning (1440x900 px) til å bli like skarp som med VGA. Det er min erfaring. Lenke til kommentar
Konstantin Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Det høres bra ut. Skjermen jeg har sett meg ut er den jeg tipper mange andre også har gått for, BenQ G2400W. I erfaringstråden er det mange som sier VGA funker dårlig på denne, men kanskje det bare det er akkurat denne skjermen da? Lenke til kommentar
-3bna Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Det adapteret du linker til er kun en overgang fra VGA plugg til DVI plugg... Det kan hende det er noe forskjell siden VGA er analogt (video graphics array) og DVI er digitalt (Digitla Video Input) På begge sendes hver farge på to linjer (en for lysstyrke og en for hvilke pixler) Konklusjon. DVI er en digital utgave av VGA chberge: er du sikker på at alle innstillinger var gjot korrekt? tenker på oppdateringsfrekvens. (jeg har vært borti flere steder hvor det spiller STOR rolle) OG skal man tro alt som skrives og sies på disse fora så er digitalt bedre enn analogt og jo dyrere kabel jo bedre.. Ikke min innstilling men men. Selv mener jeg at kobber er kobber (det er tross alt en grad av renhet før det kan brukes til kabler) så pris spiller ingen rolle. (les kan godt kjøpe en DVI kabel på claes til ca 200 kr og den er LIKE god som en til over 500 kjøpt hos en spesialist ) Lenke til kommentar
chberge Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er overhodet ikke sikker på innstillinger osv, men det var iallefall slik det var når jeg prøvde denne ene gangen. Kan godt være at jeg hadde fått et bedre inntrykk ved å bruke litt tid på å prøve forskjellige innstillinger, skjermoppløsninger osv. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Det adapteret du linker til er kun en overgang fra VGA plugg til DVI plugg...Det kan hende det er noe forskjell siden VGA er analogt (video graphics array) og DVI er digitalt (Digitla Video Input) Digital Video Interface ikke noe problem å overføre analoge signaler over DVI-kabel... RGB og sync er henholdsvis de 4 pinnene som skiller seg ut på DVI-pluggen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå