NuB Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg har nettopp fått en Hyundai ImageQuest P910+, men den skuffet meg Den var for uskarp (kan det ha noe med drivere og innstillinger? Har ikke fått dette til å funke) Det lukter retur og ny skjerm her. Er det noen som har erfaringer med en av de følgende? Hansol H711 LCD, koster 3500, mye dyrere enn jeg hadde tenkt meg, men akk så deilig det ville vært med en LCD. Mulige minus for meg i forbindelse med LCD: Min frykt for pikseldød, "låst" oppløsning (jeg synes ofte det blir for vanskelig å se tekst i høye opløsninger, sitter gjerne over en meter fra skjermen). Noen som vet om et sted i Bergen som har denne på "utstilling"? Om man ikke kan se bildet perfekt fra rare vinkler gjør ikke noe, det viktige er et klart og lyst bilde uten ghosting (ved srolling og film osv). Hardware og Din Side sine tester er veldig positive, mens tv2 hjelper deg slaktet den. Føler meg ganske sulten på denne, men ikke dersom den har karakter av "billig-lcd" sånn som den jeg har kjøpt nå er en "billig-crt". Samsung SyncMaster 957MB Koster 2600, og er den skjermen hardware anbefaler i sin mellomklasse 19-tommere. Virker jo solid. Har også sett SyncMaster 959NF anbefalt, men den er litt for dyr. HW anbefaler også en Samtron i billig-klassen, men erfaringen med den ImageQuesten jeg nettopp har fått gjør meg skeptisk til de billigste skjermene. Viewsonic har vel også en aktuell modell eller to. Dersom noen har andre forslag så er det bare å komme med de... Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Samsung SyncMaster 957MB Da ville jeg mye heller spart noen penger og kjøpt 957p. Jukseflat er visst ikke særlig stas uansett. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Nei det har du nok rett i, bra bilde er mye viktigere enn flat uansett. Men den ser ut til å ha litt høy dot pitch og bare 85Hz oppfriskning? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Tror du skal lete lenge for å finne skjermer i denne prisklassen med noe lavere enn 0,26 mm dot pitch. De som reklamerer med lavere tall, oppgir stort sett horisontal pitch, og får dermed typisk verdier i området 0,20-0,22 mm. Viktig å være oppmerksom på slike markedsføringstricks. 85 Hz holder, etter min mening. Men det er klart: Skal du bruke 1600x1200, blir jo 75 Hz litt snaut. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg har ingen planer om å ha så høy oppløsning uansett. Det ser ut til at du har rett angående dot pitch ja. Jeg tenkte det kunne ha noe med dette å gjøre at skjermen jeg fikk nå er såpass uskarp. Ingen som vet om Hansol H711 er på utstilling i Bergen et sted? Har gjort en del søk og noen sier den er "helt fantastisk" og andre sier "elendig". Man må teste sjøl med andre ord. Ellers begynner jeg å helle motdenne Samsung Syncmaster 959NF, den til å være god kvalitet (Diamondtron-rør), og ned mot 3000 i pris. Imidlertid er ikke himmelen rosenrød med den skjermen heller, jeg hører snakk om to horisontale svarte striper, folk sier det ikke er noe problem men det høres jo slett ikke tiltalende ut. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Angående den 959NF'en: Komplett påstar på sine sider at det er en DynaFlat-skjerm, altså jukse-flat. PS Data påstår på sin side at det er en Diamontron-skjerm, det er vel sistnevnte som har rett? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 PS Data påstår på sin side at det er en Diamontron-skjerm, det er vel sistnevnte som har rett? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå