Gå til innhold

Do-it-yourself potegull i microbølgeovn

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Merkeligste saken jeg noen gang har sett, men så moro at jeg synes det var verdt en tråd.

Kjøpte meg det settet her (40 kr) fra kina i den tro at det var verdt 40 kr å bevise at det ikke er fysisk mulig å lage potetgull med KUN poteter i en microbølgeovn. Gud jeg tok feil, det funker faktisk! Kutter påå potetene med skjæreren som er med, setter de i hodleren og fyrer på. Eksperimentert litt med krydder etc og er veldig moro. Hadde aldri trodd det skulle gå, har prøvd mange måter å prøve å lage potetgull på før uten resultat, og så kommer den metoden her som tar 10 minutter og 40 kr med utstyr.

Anbefales for de som liekr å eksperimetere!

IMG_1659.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Ikke ille! Annerledes, men fortsatt nam. Bruker salt og pepper på de jeg lager nå. Er jo også sunenre siden det her ikke brukes olje

Lenke til kommentar

Man kan jo like så godt bare ta ostehøvelen og høvle poteter i mange flak utover stekeplata.. kan vel helle (frityr)olje og krydder over om man vil det før man steker dem.. kan bruke paprikakrydder, ostekrydder osv..

Eller så kan man fritere dem selv bare i en kjele/gryte med frityrolje oppi..

kjapt, "trygt" og billig..

Lenke til kommentar
En genial twist på denne er å ta salami eller fårepølse å bruke istedet. Bare sleng skivene inn og se 90% av fettet renne av. Det man sitter igjen med er små sprø kjøtt-"chips"
Jeg visste jeg ikke var den eneste som gjorde dette :new_woot:.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...