Gå til innhold

Ny Laptop grunnet overopphetet ASUS

Anbefalte innlegg

Sitter med en Asus V1J som blir overdrevet varm og har bestemt meg for å skaffe en ny laptop.

Jeg trenger en laptop som ikke kveles av Vista (har forstått at XP ikke selges med maskiner lengre). Personlig HATER jeg vista! Enkelt og greit!

Bruksområdene er spill, bilderedigering og vanlig bruk (musikk, film, office)!

Spesiellt viktig er det at kjølingen fingerer som den skal, og at skjermen er 15,4".

Har ikke noe budsjett enda, men er ute etter en god pris! Noen som har noen tips/alternativer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell XPS M1530

Grunn?

Grei ytelse til spill, bra byggekvalitet og et fint design. Til en billig pris :). Det lanseres også rabattkoder jevlig. For å få tak i disse følg med her for kupongkoder på 10 og 15

prosent.

Kjølingen fungerer som den skal :).

Ja hadde jeg visst grunnen til overopphetingen hadde jeg ikke vurdert ny maskin :p

Har sett litt på XPS og syntes de er for dyre i forhold til hva man får igjen. Bl.a. får man ikke velge Quad prosessor, ikke winXP, ikke Engelsk Vista under 20k maskin, skjermkortene er begrenset. Joda jeg er litt kritisk her, beklager det.

Har sett litt på Multicom på bl.a. http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...81%3bc%3a100560

med nye alternativer (WSXGA+ 1680x1050, Intel® Core™2 Quad Prosessor Q6600 2.4GHz, 8MB Cache, 1066MHz, G.SKILL 4GB DDR2 800MHZ SO-DIMM 200 pin (2x2GB), NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3, 320GB SATA 7200RPM 2.5" (2x160GB), BTant., og windows XP).

Havner da på kr.17.474,- som for meg er en ganske grei pris.

Noen som har noe bedre enn dette ?

Jeg lurer på om jeg får bruke egenskapene til Quad prosessoren i XP samt om RAM vil fungere optimalt i XP. Som det kansje kan forstås har jeg en viss favoritt i windows XP så om det er mulig å få maskinen til å fungere bra med XP foretrekkes dette (selv om ytelsen ikke er helt optimal). Om jeg da senere investerer i Vista Ultimate kan vel tenkes også.

Lenke til kommentar

Vel, du sa at skjermen skulle være 15,4'', og da anbefalte jeg en. Det at skjermen var 15,4'' var spesielt viktig skrev du. Nå kommer du med en 17'' og det er klart den vil ha besdre specs. Sier jo seg selv. Jeg tror skjermkortet som sitter i XPS M1530 er der noenlunde det beste du kan få på en bærbar 15,4''. Men lykke til med valg av PC :).

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...