Gå til innhold

Kjøp kamera i London hvis du skal dit, spar penger

Anbefalte innlegg

Skal du til London og samtidig vurderer å kjøpe deg en nytt kamera, gå en tur igjennom Tottenham Court Road.

Jeg var innom en rekke Photo-video butikker i denne lange gaten før jeg endelig fant en som solgte Pentax. (Hadde selv eldre optikk og var ute etter K200D.) Til slutt fant jeg West End Cameras.(http://www.westendcameras.com) En bitteliten fotobutikk med god service og gode priser. For K200D + 4GB HS-SD + Lowepro sekk ga jeg 550 pund. Fremviste passet og fikk fylt ut et skjema for VAT-refund som jeg fikk stemplet hos tollerne etter sikkerhetskontrollen på Heathrow. Kunne postet dette der, men tok det med hjem til Norge og skannet det for sikkerhets skyld. Postet det og etter en uke hadde 77 pund blitt tilbakeført på mitt kredittkort. For oppsummering så kostet kun kameraet med 18-55mm 6000kr hos Japan Foto i Norge og jeg betalte til slutt 4800kr inkludert 4GB HS-SD + Lowepro sekk . Jeg sparte derfor ca. 2300kr med en kurs på 1pund=10kr. Glemte å spørre tollerne i Norge om de skulle ha norsk mva av meg... Mener at man privat kan ta med varer til Norge for inntil 6000kr uten å betale mva.

Kameraet har ikke norsk meny, men dansk så det er vel det samme jeg hadde fått her hjemme tror jeg. Garantien skal gjelde i hele Europa.

Endret av tomassi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...