Flygaren Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Hei! Jeg har en stasjonær PC som er relativt ny, med blant annet Core 2 Duo 6850, XFX 8800GT, Abit IP35pro og 2 gig Crucial DDR2 BallistiX PC6400 Det jeg lurer på, er om jeg kjøper enda et sett med 2 gig RAM (identisk med den RAM'en jeg har per i dag) bare kan sette disse rett inn i datamaskinen uten å måtte re-installere XP eller endre noen settings på PC-en? Vil PC-en oppdage RAM'en med en gang, eller må jeg inn i BIOS eller noe? Kjøre XP 32-bit, og vet at jeg bare kan utnytte ca 3,2 gig med ram, men det gjør vel ikke noe å sette inn 4? Håper noen har litt peiling på dette, for det har ikke jeg... På forhånd takk for svar Kristian Endret 1. juni 2008 av Flygaren Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Skal bare være å sette inn, det jeg har pleid å gjort. Lenke til kommentar
Flygaren Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Skal bare være å sette inn, det jeg har pleid å gjort. Så jeg trenger ikke endre noe på PC-en? Vil helst ikke høre masse piping og en feilmelding første gangen jeg slår på datamaskinen etter å ha satt inn mer RAM... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har ikke fått noe error av det, bare en gang men da satt jeg inn feil ram i feil slot. Har på hk-et mitt mulighet for DDR og DDR2 ram.. Lenke til kommentar
Flygaren Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har ikke fått noe error av det, bare en gang men da satt jeg inn feil ram i feil slot. Har på hk-et mitt mulighet for DDR og DDR2 ram.. Ok, men da skal jeg bare hive meg rundt å bestille 2 gig ram med en gang. Takk for kjapt svar! Vet du forresten om det er mulig å installere XP-32 med 4 gig? Har lest et sted at under installasjonen kunne man ikke ha mer en 2 gig i maskinen... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg hadde 8 gig med ram innstallert på den siste pc-en jeg innstallerte 32 bit på så jo det funker. Lenke til kommentar
godal Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 det er ikke alle kort med 4 slotter som tar fire dobbeltsidede brikker Lenke til kommentar
Flygaren Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 det er ikke alle kort med 4 slotter som tar fire dobbeltsidede brikker Tror du det blir et problem for det hovedkortet jeg bruker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå