Gå til innhold

Putte mer RAM inn i stasjonær PC

Flygaren

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en stasjonær PC som er relativt ny, med blant annet Core 2 Duo 6850, XFX 8800GT, Abit IP35pro og 2 gig Crucial DDR2 BallistiX PC6400

Det jeg lurer på, er om jeg kjøper enda et sett med 2 gig RAM (identisk med den RAM'en jeg har per i dag) bare kan sette disse rett inn i datamaskinen uten å måtte re-installere XP eller endre noen settings på PC-en? Vil PC-en oppdage RAM'en med en gang, eller må jeg inn i BIOS eller noe? Kjøre XP 32-bit, og vet at jeg bare kan utnytte ca 3,2 gig med ram, men det gjør vel ikke noe å sette inn 4?

Håper noen har litt peiling på dette, for det har ikke jeg... :blush:

På forhånd takk for svar

Kristian

Endret av Flygaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bare være å sette inn, det jeg har pleid å gjort.

Så jeg trenger ikke endre noe på PC-en? Vil helst ikke høre masse piping og en feilmelding første gangen jeg slår på datamaskinen etter å ha satt inn mer RAM...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fått noe error av det, bare en gang men da satt jeg inn feil ram i feil slot.

Har på hk-et mitt mulighet for DDR og DDR2 ram..

Ok, men da skal jeg bare hive meg rundt å bestille 2 gig ram med en gang. Takk for kjapt svar!

Vet du forresten om det er mulig å installere XP-32 med 4 gig? Har lest et sted at under installasjonen kunne man ikke ha mer en 2 gig i maskinen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...