Papirpose Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg har nå RH7.3 liggende på en SCSI-disk (står som primary boot device i BIOS) og Windows 2000 liggende på en FAT32-partisjon på en annen disk. Spørsmålet mitt er da hva jeg skal legge til i lilo.conf for å få muligheten til å boote Windows fra LILO. Er litt n00b i dette med Linux, så jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal fylle ut på image og slike ting. lilo.conf slik den ser ut nå: prompt timeout=50 default=linux boot=/dev/sda map=/boot/map install=/boot/boot.b message=/boot/message linear image=/boot/vmlinuz-2.4.18-3 label=linux initrd=/boot/initrd-2.4.18-3.img read-only root=/dev/sda2 append="hdd=ide-scsi" (Windows 2000 ligger på /dev/hda1) På forhånd takk Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 other=/dev/hda1 label=Win2000 ... burde vel gjøre susen. Lenke til kommentar
Absorb Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Dersom du ikke har lagt lilo på MBR men på begynnelsen av linux partisjonen din kan du gjøre det ved å kopiere de første sektorene til en fil og bruke windows egen bootloader. Hele prosessen er beskrevet her: http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00011.asp Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Denne andre metoden har jeg vært borti før, men denne gangen ligger LILO på MBR. Takker for svar, jeg skal prøve forslaget ditt, torbj0rn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå