jorgenask Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei folkens! Muligens et dumt spørsmål, men i programmet SpeedFan står det en temperatur som heter "CPU" og en som heter "Core" Hva er egentli forskjellen? "Core" ligger som oftest litt over "CPU" Med vennlig hilsen Jørgen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei folkens! Muligens et dumt spørsmål, men i programmet SpeedFan står det en temperatur som heter "CPU" og en som heter "Core" Hva er egentli forskjellen? "Core" ligger som oftest litt over "CPU" Med vennlig hilsen Jørgen! Core kan også være tempen på skjermkortet, se på vinduet som kommer opp når du trykker på configure kanppen og se om tempen ligger på skjermkortet... Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Du kan se på det vedlagte bildet ... ser ikke ut som det er Skjermkortet det er snakk om. Og om du lurer på de to skjermkortene så er det et "gammelt" 7950x2 jeg har i denne blikkboksen. Pcen du ser i signaturen er "under construction" hehe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Du kan se på det vedlagte bildet ... ser ikke ut som det er Skjermkortet det er snakk om. Og om du lurer på de to skjermkortene så er det et "gammelt" 7950x2 jeg har i denne blikkboksen. Pcen du ser i signaturen er "under construction" hehe. Jeg så grunnen: core er temp-sensoren som ligger inne i selve cpuen, cpu er tempsensoren for cpu som ligger på hovedkortet, denne er etter all sannsynlighet plassert nedi socketen, eller bakpå hovedkortet. core vil derfor være den mest riktige og se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå