Gå til innhold

Skal begynne å trene - trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 16 og er en tynn pinglete spjelk :D.

Planen er å få trent opp armene, skuldrene, magen og ryggen.

Har ikke tilgang på noe treningsenter der jeg bor, men har tilgang på en romaskin og manualer hjemme.

Jeg kan INGENTING spesielt om trening, så ikke bruk avanserte utrykk, og helst link til mer skjeldne øvelser så hadde jeg blitt veldig glad :).

Okey, så hvordan kan jeg få opp muskler med så lite "materiell-hjelp"? Er det veldig ueffektivt å bruke standard push-up, armhevinger o.l?

Trenger helt enkelt hjelp til hvilke øvelser jeg burde ta, hvor ofte osv. helt enkelt litt tips rundt trening. Hvor ofte burde jeg trene? sakte eller raskt? Øvelser? Er romaskin og manualer gode saker?

Jeg hadde vært ekstremt glad hvis noen kunne hjelpe meg å komme igang.

mvh Sebbe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Romaskin, din egen kropp/vekt og manualer kommer du langt med, i tillegg til en joggetur minst 3 ganger i uka ;)

Her finner du en del videoer for hvordan trene de forskjellige muskelgruppene.

Romaskin og joggeturer hjelper på ingen måte å bygge muskler.

Jeg anbefaler å trene hele kroppen, og ikke bare "armene, skuldrene, magen og ryggen." Husk på at bena utgjør 50% av kroppen, så det er ingen grunn til å utelate dem!

Lenke til kommentar
Romaskin, din egen kropp/vekt og manualer kommer du langt med, i tillegg til en joggetur minst 3 ganger i uka ;)

Her finner du en del videoer for hvordan trene de forskjellige muskelgruppene.

Romaskin og joggeturer hjelper på ingen måte å bygge muskler.

Jeg anbefaler å trene hele kroppen, og ikke bare "armene, skuldrene, magen og ryggen." Husk på at bena utgjør 50% av kroppen, så det er ingen grunn til å utelate dem!

Mener litt kondisjonstrening hører hjemme i alle treningsprogrammer, selv om man er ute etter å bygge styrke.

Kan ikke bare stå stille og pumpe jern (mener nå jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...