asdfasd Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg og en kamerat har en liten diskusjon om hva som er best av 64MB PCI Skjermkort eller 16MB AGP Skjermkort, eller om de er like gode. Idiotisk diskusjon, men vet noen hva som er riktig? Lenke til kommentar
jorank Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 forskjellen mellom et pci kort og et agp kort er båndbredden. agp porten overfører flere gb/sek (hvor mye avhenger om det er 2x/4x/8x), mens pci overfører ca 150mb/sek. hvilket kort som er best avhenger jo litt av hvilke type prosessor som ligger på kortet. et 16 mb agp kort er vel noe slikt som et tnt kort eller tilsvarende? pci kortet er kanskje et gforce mx kort av noe slag? er ikke mulig på stående fot å si hvilket kort som gir best ytelse, men hvis agp kortet er av veldig gammel type, mens pci kortet er rimelig nytt med en god gpu, ville jeg satset på pci kortet. Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 tnt2 kort ja, vet ikke helt hastigheten, men rimelig gammelt, står sammen med en 500Mhz PIII. PCI kortet er rimelig nytt. Lenke til kommentar
jorank Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 men vet du hvilket type pci kort det er? er vel mest sannsynlig gforcemx eller radeon 9000. isåfrall vil jeg tro at pci kortet er bedre, rett og slett grunnet hardwarestøtten i de gpuene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå