anaconda Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Spiste middag ca 15.30 i dag. Spiste stekt kjøtt med grønnsaker til. Ca 18.30 følte jeg meg sulten og spiste 3 gulrøtter + en pære. Ca 1 t etterpå er jeg sulten + kvalm. 2 skiver grovbrød med stekt egg klargjøres. Men mens jeg steker eggene kaster jeg opp. Etterpå spiste jeg og følte meg umiddelbart litt bedre før jeg ble skikkelig dårlig igjen. Nå har jeg vært på do og kastet opp igjen. Kan det være matforgiftning? Hvor lang tid tar det, fra man har spist noe til man blir dårlig? Tenkte at det kunne være kjøttet, men ingen andre er blitt dårlig. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kan det være matforgiftning? Godt mulig, kan også være en liten virus infeksjon. Hvor lang tid tar det, fra man har spist noe til man blir dårlig? hmm.. Vanligvis trenger det et par timers inkuberingstid (ca. 8-9timer). Tenkte at det kunne være kjøttet, men ingen andre er blitt dårlig. Uansett årsak, så lenge du ikke har feber eller blod i oppkasten/avføringen, er det ingenting å beskymre seg over. Drikk og spis, går nok over om en dag eller 2. Vaio Lenke til kommentar
abrj Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Spis minst mulig, drikk mest mulig vann! Hva spiste du før middag, frokost og lunsj? Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Spis minst mulig, drikk mest mulig vann! Hva spiste du før middag, frokost og lunsj? Spiste frokost mellom kl 11.30-12.00. 2 skiver grovbrød med kokt egg. Har ikke spist noe annet i dag. Jeg var ikke ute i går kveld/natt. Bruker å sove lenge på søndager, derfor sen frokost. Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Du har ikke spist noe du kan være allergisk mot da? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Hvor lang tid tar det, fra man har spist noe til man blir dårlig? hmm.. Vanligvis trenger det et par timers inkuberingstid (ca. 8-9timer). Dette kommer veeeldig ann på hva slags jævelskap det er som forårsaker det. Det kan være Bacillus Cereus fra grønnsakene. Skjer det mellom 1-6 timer etter man har spist kaster man ofte opp. Er det senere enn dette får man bare diaré. Det er uansett helt ufarlig. Det er viktig å sørge for rikelig med drikke; saft, vann, farris er greie alternativer. Så går det som regel over etter 12-24 timer om det skulle være snakk om en vanlig matforgiftning. Forebyggende kan du jo begynne å unngå mat som har stått for lenge i varmen, eller har blitt varmet opp flere ganger (spesielt pasta, som vanligst gir deg de verste symptomene). Endret 1. juni 2008 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå