Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen min skrur seg av når noe blir vanskelig.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med at PC-en min skrur seg av når noe annet enn normalt finner sted. Først og frems lurer jeg på om det kan ha noe med at jeg har feilkoblet noe.

1. Spm: Hvor skal jeg koble disse?

p6011109km3.jpg

p6011109km3.b788430e12.jpg

p6011108zz1.jpg

p6011108zz1.72d8f0cfb2.jpg

---

- Hver gang jeg kobler meg til et spill som AoC eller World of Warcraft skrur PC-en seg av.

2. Spm: Trenger jeg noe spessielle drivere eller noe her? ( jeg har instaler skjermkortet mitt for den os jeg har)

---

- Dette problemet begynte først da jeg fjernet Vista fra pcen min for å gå tilbake til XP. Det er et fullverson av Xp. ( Vistaen er en oppgradering) jeg fikk heler ikke instalert dette prikkfritt. Jeg kom til nest sisste steg, (når windows jobber og forteller meg hvor fantastisk og nytt xp er) 3 ganger før den sier; "ok, du kan fortsette". (Så de første gangene skrudde bare pcen seg av.

Jeg savnet Vista og fant ut at jeg holdt ikke ut med XP. Så jeg instalerte min oppgradering av Vista igjen. Men da skrudde PC-en seg av. Og dette gjorde at jeg ikke kunne instalere vista fordi dette kun er en påågradering. Så jeg måtte begynne på xp igjen. Men den for jeg heller ikke instalert nå. Hver gang jeg instalerer sletter jeg disken min totalt. (i instalasjonen).

Det er som om pcen sier,: vi trenger ikke mer strøm. også skrur den seg av. Dette høres utrolig dumt ut og dere lurer sikkert på hvorfor jeg instalerte XP til å begynne med ( etter at jeg allerede hadde vista). Svaret er at jeg ble irritert av at vista skulle sluke ytelsen på marskinen. Men dette har jeg nå funnet ut ikke er altfor ille.

Om du vet noe, SPYTT UT! Jeg vil vite alt du vet selv om jeg kanskje vet det fra førav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan være et varme problem, sjekk cpu kjøler,

det sjedde med den forige dataen jeg bygde til en buddy av meg.

instalerte alt og det gikk glatt, helt til vi spilte cod4 i 10 min.

da skrudde den seg av, da sjekka jeg cpu kjøleren og den satt ikke riktig.

har du intel?

vis det, er disse hutigfestene til 775

Lenke til kommentar

Tror gjerne det kan ha med varmen å gjøre. som noen nevnte over burde du sjekke om CPU kjøler sitter rett, eller om den går i det hele tatt (Vært borti mange tilfeller der CPU-kjøler er så fukk av støv at den ikke vil gå rundt:/). Du kan selvfølgelig også gå inn i BIOS og justere shutdown tempraturen på CPU'en (CPU'en vill slå seg av når den når en viss temperatur, i de aller fleste tilfeller tåler CPU'en mer varme en hva som er satt som standard).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...