Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Motsatte drikkeproblemer! Forslag?

Gjest gutt16

Anbefalte innlegg

Gjest ølhunden
likte øl helt til eg drakk en for mye og 5 til en kveld (da var eg 15 eller what the faack) det tok meg så mye som 2 år før eg prøvde megpå øl igjen, det eg gjorde var å alltid la noe øl stå i kjølekjapet på hybelen, og så åpne en øl i ny å ne sann annenhver dag, og få den i meg i mitt eget tempo. etter 6-7 år spredd utover 2 uker, kunne en fint drikke det uten å få noe brekninger (uten bunnslevet, æsj). etter 2-3 fyll kunne eg drikke det som brus (sannhet med modifikasjoner). grunnen til at eg gjorde dette er fordi eg snart er atten, men føler alderen ikke har noe spess å si så lenge man ikke er altfor ung. og når eg fyller 18 og skal inn på puben for første gang og for første gang KJØPE meg en øl. så skal eg faen meg nyte den, og sie "ah...".

men om du skal lære deg å like øl, for all del ikke begjynn med odin! for det smaker hest. ta hansa eller noe av de andre mainstream merkene.

og drikk den kald. men cider/sprit/vin funker fint, det var mitt drivstoff i 2 år. men følte selv at eg møte bytte over til øl, på grunn av økonomi og diverse. selv om eg omtrent alldri ble dissa av vennene mine for å drikke cider, så følte eg meg litt sær på en måte.

øl smaker like ille for alle sammen i starten, selv om noen kommer å roper "øøøl for livet eg elsker det!!!!!!" så skal du vite at de.... lyver.

Alltid digget øl, og den følelsen en øl gir etter du har slitt og jobbet hardt er så god, at jeg må nesten anbefale deg å ihvertfall prøve å lære og like øl! Men du har ingen hast heller. Prøv gjerne budweisser eller evt Sol, Corona. Evt. kan du prøve å blande øl med sitronbrus. I England kalles dette for shanty eller shandy elelr no og har 16 års aldersgrense istedenfor 18, siden den blir bare 50% øl. Det er veldig godt og søtt og en fin måte og venne seg til de smakene som får mange til å mislike øl. Humle og bitterhet osv. Prøv Øl og sitronbrus. Det er skamgodt. Og som andre sier, jeg er en ølhund, og alltid synes synd på folk som ikke liker øl, men jeg ville aldri kødda med noen fordi de drikker rusbrus, men hadde tenkt stakkars, han/hun vet ikke hvor godt øl er... Men smaken er jo som baken, og man kan aldri tvinge noen til å like noe de ikke liker. Men ta en shanty kan jo ikke være værre enn at du heller den ut igjen. Coca-Cola og rødvin er forresten også riktig så forfriskende... Tok litt cola oppi et vinglass ved en feiltakelse og det smakte jo konge. Sjekka litt opp på nett, og jeps det er en drikk mange visstnok kjenner til. Må si jeg ble litt forbausa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden har ingenting i Samlivsforumet å gjøre og dette er heller ikke riktig bruk av gjestefunksjonen. I tillegg er det en 16-åring som spør etter hjelp til noe som bør være en problemstilling for de som er 18 år og over ;)

Så derfor velger jeg å stenge denne. Bruk riktig kategori og ikke misbruk gjestefunksjonen til slikt som dette her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...