Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til muntlig eksamen, 3mx?

Anbefalte innlegg

Hei!

På tirsdag begynner de første muntligtrekkingene, og jeg er ikke så nervøs egentlig. Jeg ligger på femmeren og sekseren i alle fag, men matten har jeg vært uheldig med, og reddet såvidt 4'eren som jeg må ha for å komme meg til Trondheim for å studere videre. Gikk mye bedre i matten på GK og VKI. Kommer jeg opp i matte muntlig og får 3, så ender jeg opp med 3,5 i snitt i matte og kan derfor ikke studere videre.

Derfor tenkte jeg å begynne med matteøvingen nå, slik at jeg er i mye større grad klar hvis jeg kommer opp. Noen tips til hvordan dette bør foregå? Hvordan er eksamen muntlig lagt opp?

Mvh.

Asjafjell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vår matte muntlig (3mx), er at vi får utdelt et løsningsforslag fra en tidligere gitt skriftlig eksamen, og så skal vi snakke om den i et kvarters tid. Deretter skal sensor stille deg spørsmål relatert til oppgaven, men også dypere i pensum.

Hva slags eksamensform dere har på skolen aner jeg ikke. Send mail til læreren din og spør.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar
Vår matte muntlig (3mx), er at vi får utdelt et løsningsforslag fra en tidligere gitt skriftlig eksamen, og så skal vi snakke om den i et kvarters tid. Deretter skal sensor stille deg spørsmål relatert til oppgaven, men også dypere i pensum.

Hva slags eksamensform dere har på skolen aner jeg ikke. Send mail til læreren din og spør.

Vi har en visstnok en form der vi først skal prate om en tema vi har forberedt oss til. Etterpå får man en uforberedt oppgave. Men er det meningen vi skal svare på denne oppgaven ved regning, eller prate oss gjennom hvordan vi ville gjort den? Er litt nysgjerrig på om det er vanlig å gi tekstoppgaver, eller mindre regningsoppgaver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...