Gå til innhold

disk med defekt partisjon

Anbefalte innlegg

Jeg har en IBM Deskstar 40 GB, som en seks-sju ganger har slettet c:windowssystem helt av seg selv, men denne gangen tok den visst skrittet fult ut og slettet hele C: ... (Partisjonen inneholdt plutselig bare en fil med et navn bestående av mange morsomme ascii tegn, og en størrelse på 700mb. Partisjons-navnet var også bare noe tull.

Det er mulig at jeg kunne formatert den og brukt den på nytt, men ettersom den også bråker som en jet-motor, kjøpte jeg heller en ny disk. Men ettersom det bare var noen programmer og Windows som lå på c:, mens resten lå på 4 andre partisjoner vil jeg gjerne kunne bruke den en liten stund til, for å flytte dataene over. MEn hvis jeg kobler den til (som slave, både i jumper og IDE) går hele pcen sinnsykt sakte, og det er ikke mulig å få gjort noe som helst. Det går fint i DOS, men jeg vil gjerne ha filene med litt lengre enn 8 bokstavers navn...

Burde jeg bare slette c: partisjonen, for å kunne bruke den normalt, men uten risk for at resten av dataene også går tapt?

Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...