Virke Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg holder på å lage en film av et spill og jeg vil ha litt design over filmen. Derfor lurer jeg på hvordan jeg lager en bord oppe og nede. Jeg har prøvd å lage en i photoshop, men uansett hvor stor jeg lager den så vil den ikke gå helt ut i kantene selv om jeg tar pan/crop. Spørsmål: -Finnes det en fin guide for dette? -Kan du hjelpe meg? -Kan du lage border oppe og nede for meg? UTEN TEKST! (Filmen skal hete "Alternative Hell" og er en Call of Duty 4 film hvis det er til hjelp). Programmer som jeg har ekstra fra vanlige Windows programmer er: -Sony Vegas 8.0 Pro -Photoshop CS3. -Mulighet for skaffing av flere programmer hvis nødvendig. På forhånd takk. =D Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 HD eller SD? 4:3 eller 16:9? Har du rett oppløysning burde det vel ikkje vere noko problem å få ramma i rett storleik. For SD, lag bileta i 768x576 (4:3) eller 1024x576 (16:9). For HD, 1280x720 eller 1920x1080, alt etter kva HD-format du bruker. (Eller ved nærare ettertanke, so lenge proporsjonane er rett (4:3 eller 16:9) so har vel ikkje oppløysninga so mykje å seie, du kan jo skalere biletet i Vegas. Men om du vil sleppe det, bruk rett oppløysning.) Ein annan måte: Skal du berre ha svarte streker oppe og nede? Då kan du leggje til ein «Solid color» frå Media generators, og kutte ut midten med Cookie cutter-filteret. Alt dette i Vegas. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Er det noe slikt du ønsker? Jeg gjorde det i Premiere med crop 15% på top og bottom. Før: Etter: Edit: Forhåndsvisning var ikke WYSIWYG =P Endret 1. juni 2008 av bb79 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Ja, noe alà det, men jeg tenkte på en sånn litt fanzy bord slik at den går inn et sted i et lite hakk på kanskje litt under halve størrelsen på hele borde. Tenk deg dette er ramma: _______________________________ |............................................\ |.............................................\_________________________ |...................................................................................| |_________________________________________________________| Også er det inni sort. Endret 2. juni 2008 av KeeX Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Lag den i PS i rett oppløysning, so skulle det gå i orden. Ein ting eg gløymde å nemne sist gong er at du prosjektet ogso må vere stilt til rett oppløysning. Prosjektinnstillingane, der du kan endre mellom anna oppløysning, finn du ved å klikke på knappen ved øvre, venstre hjørne av monitoren, den som har ei pil ved sida av tre vassrette strekar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå