Gå til innhold

Border rundt film (redigering)

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage en film av et spill og jeg vil ha litt design over filmen. Derfor lurer jeg på hvordan jeg lager en bord oppe og nede. Jeg har prøvd å lage en i photoshop, men uansett hvor stor jeg lager den så vil den ikke gå helt ut i kantene selv om jeg tar pan/crop.

Spørsmål:

-Finnes det en fin guide for dette?

-Kan du hjelpe meg?

-Kan du lage border oppe og nede for meg? UTEN TEKST! (Filmen skal hete "Alternative Hell" og er en Call of Duty 4 film hvis det er til hjelp).

Programmer som jeg har ekstra fra vanlige Windows programmer er:

-Sony Vegas 8.0 Pro

-Photoshop CS3.

-Mulighet for skaffing av flere programmer hvis nødvendig.

På forhånd takk. =D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD eller SD? 4:3 eller 16:9? Har du rett oppløysning burde det vel ikkje vere noko problem å få ramma i rett storleik. For SD, lag bileta i 768x576 (4:3) eller 1024x576 (16:9). For HD, 1280x720 eller 1920x1080, alt etter kva HD-format du bruker. (Eller ved nærare ettertanke, so lenge proporsjonane er rett (4:3 eller 16:9) so har vel ikkje oppløysninga so mykje å seie, du kan jo skalere biletet i Vegas. Men om du vil sleppe det, bruk rett oppløysning.)

Ein annan måte: Skal du berre ha svarte streker oppe og nede? Då kan du leggje til ein «Solid color» frå Media generators, og kutte ut midten med Cookie cutter-filteret. Alt dette i Vegas.

Lenke til kommentar

Ja, noe alà det, men jeg tenkte på en sånn litt fanzy bord slik at den går inn et sted i et lite hakk på kanskje litt under halve størrelsen på hele borde.

Tenk deg dette er ramma:

|............................................\

|.............................................\_________________________

|...................................................................................|

|_________________________________________________________|

Også er det inni sort.

Endret av KeeX
Lenke til kommentar

Lag den i PS i rett oppløysning, so skulle det gå i orden. Ein ting eg gløymde å nemne sist gong er at du prosjektet ogso må vere stilt til rett oppløysning. Prosjektinnstillingane, der du kan endre mellom anna oppløysning, finn du ved å klikke på knappen ved øvre, venstre hjørne av monitoren, den som har ei pil ved sida av tre vassrette strekar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...