Heine M Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei, jeg lurer på hvor det går ann å få tak i svovel... Noen som sitter å ruger på et svar? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 http://www.somaluna.com/product.asp?p=180 De leverer til Norge. Gjorde i hvertfall det før. Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Du får ikke kjøpt det hos en norsk forhandler du kan gå inn og kjøpe det hos, eller gjør man det? Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Du kan kjøpt det på apoteket tror jeg, men de spør etter hva du skal bruke de til. Du kan si du skal bruke det til et skoleprosjekt om sur nedbør Lenke til kommentar
Camron Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Sant nok, de selger det på apoteket også. Derimot er det dyrt. Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Hva koster det sånn ca.? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg gav 4-500 for en halvkilo på apoteket :/ Men i polen fikk jeg 5 kilo for 150 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Sånn bortsett fra skoleprosjekt om sur nedbør, hva annet kan man gjøre med svovel? Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Sammen med salpeter og kull blir det krutt... Endret 2. juni 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
Camron Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Trengs også til å lage vin, om jeg ikke tar heeeelt feil. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er sulfitt (i form av et eller annet salt) som tilsettes i vin for å forhindre oksidasjon. Andre matvarer også, for den del, men altså særlig i vin. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Skal du lage krutt må du skaffe saltpeter, visst jeg ikke tar feil er det det i kunstgjødsel, hvertfall eldre typer. kull duger grillkull, bare ikke kjøp briketter der er det masse sand og dritt. Hvordan du blander det får du finne ut selv (tror ikke det er lurt å prøve seg frem) Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg mener at de som har drivhus bruker svovel for å forhindre sopp. Hvis du har en gartnervenn så kan det hende han har. Ps. Det heter salpeter ikke saltpeter. 1 Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg sier alltid saltepetter jeg:) Norge er ikke så bra for å kjøpe slike ting nei, prøv på nett eller som han ene, Polen. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Du får kjøpt både saltpeter og svovel på apoteket, vi fikk iallefall det den gangen vi holdt på med denslags. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Du får kjøpt både saltpeter og svovel på apoteket, vi fikk iallefall det den gangen vi holdt på med denslags. Man får kjøpt det ja, men til en hindises pris Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Klart, dessuten så får man kun kjøpt halvkilo(hvis jeg ikke husker feil) av svovel og bare små bokser av saltpeter. Litt teit med tanke på forholdet mellom de stoffene i den blandingen som er mest populær. :S Red.: Jeg tror forøvrig at det ikke er helt stuerent å importere slike stoffer fra utlandet, rett meg gjerne om jeg tar feil. Endret 17. juni 2008 av Quayle Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Red.: Jeg tror forøvrig at det ikke er helt stuerent å importere slike stoffer fra utlandet, rett meg gjerne om jeg tar feil. Ingenting ulovlig med det, med mindre det står på tollvesenets forbudsliste (der står for det meste giftige kjemikalier og kjemikalier til dop) Jeg ble selv stoppet i tollen med mye tvilsomme kjemikalier, men da jeg viste tolleren forbudslisten, og listen over hva jeg hadde med meg, fikk jeg kjøre videre Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hvor fant du denne listen? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Noen greie linker : FOR 1995-10-24 nr 865: Forskrift om eksport og import av visse farlige kjemikalier. Forbudsliste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå