skier_man Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Kjøpte et nytt nv-gs 500 cam for noen uker siden. Problemet er at når jeg skal ha det inn på PC-en lagrer det seg i 4:3 istedenfor 16:9 og på kamera har jeg det stilt inn på 16:9. Må bruke USB og moviemaker til capture akkurat nå fordi jeg ikke finner firewire kabel'n hvis det har noe og si at jeg bruker det? Men viss ikke det har noe og si, noen som vet hva problemet kan være? Endret 1. juni 2008 av skier_man Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ville nok prøvd Firewire og et litt mer profft redigeringsprogram før jeg brukte for mye tid og krefter på å løse problemet med 16:9 overføring på denne måten. Uansett vil vel filmen lagres i 4:3 på datamaskinen, rett og slett for å beholde maks oppløsning. Så kan man rendre den til 16:9 i etterkant. Mulig du også har alternativer for dette i diverse redigeringsprogrammer, men jeg kjenner ikke til Moviemaker. Lenke til kommentar
skier_man Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Bruker sony vegas pro 8, men måtte bruke moviemaker for USB capture bare, funka ikke i vegas. Ny firewire kabel er på vei også. Men det er ikke mulig og få det lagra rett til 16:9? Lenke til kommentar
chma Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kjenner ikke til moviemaker, men det er ingen forskjell i oppløsningen som lagres på tape. Den er og blir 720x576 uansett aspect ratio, men pixel aspect ration er forskjellig for 4:3 og 16:9. Ser bildet "strekt ut" når du ser det i 4:3? Har du prøvd å eksportere bilder ut av moviemaker i full dv oppløsning og sett hvordan det da ser ut? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg hadde lignende problem. Du burde vente på firewirekabelen og bare bruke Vegas i stedet. Movie Maker er litt for enkelt og vil nok bare skape mer jobb for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå