hamtidamti Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) nå er jeg lei av abit fatlity hovedkortet mitt. og jeg lurer på hvilket hovedkort med ddr2 ram er best. har tenkt på et 780i hk, er det lurt? jeg har planer om å kjøre crossfire eller sli i sommer.( 3 veis sli 9800gtx eller noe) hva liksom best!! crossfire vs SLI har tenkt til og bruke rundt 2000 kr. spec i signatur! Endret 1. juni 2008 av hamtidamti Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Crossfire blir vell mest sannsynligvis det tryggeste for deg å satse på. nForce hovedkort til Intel er kjente problemskapere og for å ha mye hodebry. Så om du da for eksempel hadde kjøpte deg ett ABIT IP35 Pro eller IX38 QuadGT så hadde du landet i stabilitetens hjemland og uten problemer. Men sniffer du på 780i og du ikke skal kjøre SLi så blir det mest sannsynligvis problemer, enda verre om du skal klokke og du ikke har doktorgrad i BIOS. Skal du ha SLi så har du INGEN vei utenom nForce brikkesett og du må bare bite sammen tendene dine og begynne å studere BIOS for sjansene er store for at du må fikle mye. Riktignok kan du ha flaks... I så fall anbefaler jeg deg å begynne å spille lotto for å sette det på spissen Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 da er det bedre og kjøre 3 veis crossfire med 3870x2 eller de framtidige 4870 skjerm korta? hvilket hk er best da, med crossfire og en du kan over klokke med?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 da er det bedre og kjøre 3 veis crossfire med 3870x2 eller de framtidige 4870 skjerm korta? hvilket hk er best da, med crossfire og en du kan over klokke med?? Man kan ikke ha 3x3870X2 i crossfire, der kan en kun ha to stykker. Men likevel burde det gi mer enn nok ytelse. Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 why?? er litt stupido mener jeg? da virket det bedre og ta sli mener jeg, men hva vet jeg eller ta en av det kjapeste 3870x2 kortene? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hver GPU kan tegne ett skjermbildet foran... Og nå støtter kun driverne 4 bilder frem i tid. Ergo, har du 6x GPU'er (3x 3870x2) så vil det heller funke dårlig for du får 2 kort uten arbeid. Neste problem er båndbredde på HK'et, 2x med 16x båndbredde (X38 og 48) og 1x med 4x båndbredde. Når du setter ett kort i 4x'n så går de andre 16x skjermkortene ned til 4x for å kjøre likt med det du satte i 4x porten når du skal kjøre Crossfire som da slakter ytelsen. SLI har samme sak, også kun støtte for 4 GPU'er i driverne akkurat nå. Selv om det er fysisk mulig så går det fortsatt ikke helt ihop. Neste problem er at allerede krever 4x GPU'er i Crossfire SINNSYKT med CPU kraft, 6x er godt utenfor rekkevidde av hardcore overklokkerne den dag idag... Så da sier det vell også hvorfor kun 4x GPU'er støttes akkurat nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Med en q6600 vil cpuen være den begrensende faktoren med 2x3870X2 i crossfire Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Med en q6600 vil cpuen være den begrensende faktoren med 2x3870X2 i crossfire hvorfor?? ok jeg tentke orginalt på et system med tre veis 9800gtx eller to veis 280 skjermkort 1:jeg vet liksom ikke hva som blir best da? 2:hvilket hk passer best til 2 3870x2 i crossfire? eller 4870x2 når den kommer? jeg ønsker bare supream ytelse!! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Beste hovedkort du kan få der er de med X38 og X48 brikkesett fra Intel. Disse har 2x PCI-e 2.0 x16 båndbredde porter noe som gir maks ytelse for fremtiden. Personlig har jeg nå Crossfire på ett ABIT IX38 QuadGT som er X38 basert og det funker ganske bra. Også med en skikkelig fy fy minnemiks (Se profil) så er det stabilt. Lenke til kommentar
Balleknekkern Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 kjøpte nettop meg et asus striker II formula 780i sli HK (støtter 3 veis sli) vet ikke om jeg var heldig eller noe, men jeg hadde i vertfall ingen form for problemer (ble nesten skuffa). Var forberett på det verste, men alt var stabilt og pent. faktisk det mest stabile kortet jeg noen gang har hatt. (testa 5-6 ulike HK) hadde jeg ikke vist bedre så ville jeg ha anbefalt dette kortet på det sterkeste. og har du ikke lyst til å dra rompa bort til en butikk for å tippe kan, du heller bare sitte på stolen å bestille 780i:) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 kjøpte nettop meg et asus striker II formula 780i sli HK (støtter 3 veis sli) vet ikke om jeg var heldig eller noe, men jeg hadde i vertfall ingen form for problemer (ble nesten skuffa). Var forberett på det verste, men alt var stabilt og pent. faktisk det mest stabile kortet jeg noen gang har hatt. (testa 5-6 ulike HK) hadde jeg ikke vist bedre så ville jeg ha anbefalt dette kortet på det sterkeste. og har du ikke lyst til å dra rompa bort til en butikk for å tippe kan, du heller bare sitte på stolen å bestille 780i:) Spiller du Lotto? Hvis ikke så lever en kupong med en gang du har gode sjanser for å vinne med slik flaks. Spesielt med ASUS sine kort, det er SVÆRT mange som har hatt problemer med nForce kort, faktisk er det flere som kan levere bannskap og problemer enn sukseser. Uansett, som PerUlv2 sier, ikke si det høyt... For beistet kan høre deg Klokker du også med det? Om du ikke får problemer da så kan du trygt lene deg tilbake og si at du har griseflaks for det er spesielt på dette omerådet at nForce kort krasjer HELT, men de krasjer ellers også. Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 hva er besitet? jeg tentkte på evga sitt hk Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 hva er besitet? jeg tentkte på evga sitt hk Beistet mener du vel? Vell det er hovedkortet i og for seg, en liten spøk fra en annen tråd med TL1000S. Han var også fornøyd en kort stund men også han har måttet bite i støvet etter ett par runder med overklokking, nForce er absolutt ikke noe å klokke med for nybegynnere. Lett å slakte hovedkortet, de har en lei tendens til å plutselig dø... Godt at vi har gode garanti ordninger i Norge da. Ellers så er EVGA ett bra valg om du skal ha nForce, grunnet veldig god support og at HK'et som XFX sitt er basert på Nvidia referanse design som da betyr at Nvidia selv gir ut fiksene for problemene med brikkesettet. ASUS derimot må knekke og fikse selv og får null og niks support fra Nvidia, ikke en gang "Kildekoden" for brikkesettet har de fått så de er tvunget å prøve å "knekke" hele greia selv og det er en av grunnene at Striker og nForce kortene de har generelt er kjent for å være skikkelig problemkort og eierne under overklokking har ofte en samling med BIOS'er som de bytter rundt på til forskjellige formål. Må da innrømme at jeg har sniffet på Striker Formula med DDR2 selv men tror IKKE jeg noensinne kommer til å kjøpe da. Rett og slett for mye jobb og jeg har allerede sett hvor mye bedre Intel sine brikkesett er på dette omerådet. nForce kort ville heller ikke overlevd min minnemiks heller, da de har en svært følsom minnekontroller. Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 grunnen at ikke vil ha et hk med ddr3 er at jeg har nettop kjøpt ddr2 ram. jeg tenkte at reaper x ville holde for en stund. og jeg noob i overklokking, også får ikke klokket mer på det hk jeg har nå!! hva med denna: https://prisguiden.no/product.php?productId=89741 eller https://prisguiden.no/product.php?productId=89672 og da blir kansje 2 stk 3870x2 ell 2stk 4870x2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Gigabyte kortet har en god del fornøyde brukere, ASUS sies å levere mye glitter men lite stas, altså veldig overpriset. Ellers kan jeg gjerne kaste inn enda en kandidat til deg... ABIT IX38 QuadGT som også er verdt å se på, siden forskjellen mellom X38 og X48 er svært liten. Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 abit har ikke så lyst på. har veldig lyst asus hk, og pris gir jeg i f.. har lyst på det beste hk for rundt 2000 med ddr2 ram skal bestille i senere i dag, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå