Gå til innhold

Strømforsyningen gikk til vers!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:lol::lol::lol: og :lol:

Detta jor en kompis av meg osså... Han ringte til meg og sa at dataen hannes bare starta i 4 sek og så slo seg av. I sa at i ikke orka å komme med en gang, og at han bare skulle sjekke alt som var kobla til psu...

Men så ombestemte jeg meg, og kom alikkavell, Ide jeg ringte på så hørte jeg et kraftig smell, og da hadde han ttrykket på den røde bryteren... (Hmmz... 2 sek forseint). Og det lyste blått hos han også...

Etter litt opning og sjekking, så fant jeg ut at sansynligvis så sprengte han ev.t en Kondensator eller at noen Transistorer og anna stæsh røyk...

Det lukta ivertfall JÆVLI! :p

Lenke til kommentar

:lol:

Nå har to av akmeratene mine gjort det samme, han ene hadde en gammal pc fra hjelpemiddelsentralen, og han andre hadde en ganske ny p4 :D

De må jo være helt duster i hue som stiller på den 115 volt greia, psuen får jo dobbelt så mye strøm som den skal ha da jo!!!!

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

De må jo være helt duster i hue som stiller på den 115 volt greia, psuen får jo dobbelt så mye strøm som den skal ha da jo!!!!

:lol::lol::lol:

feil, den får ikke dobelt så mye strøm som den skal ha, den får dobbelt så mye spenning som den skal ha.

Lenke til kommentar

:lol:  :lol:  :lol:

feil, den får ikke dobelt så mye strøm som den skal ha, den får dobbelt så mye spenning som den skal ha.

:lol::lol::lol::lol:

jaaaa.. men kan være VELDIG eni an kompisen min hakke noe peiling på data! :lol:

Lenke til kommentar

Dere slår ikke en i klassen min. han hadde vippa over vippebryteren på samtlige PCer på en kurs, dvs 3 PCer. Når læreren da kom og slo på kursen (var sånn at læreren måtte slå på spenningen for at vi kunne bruke PCene) så sa det pang i alle 3 PCene. Å faen hu ble skremt :lol:

Lenke til kommentar
Dere slår ikke en i klassen min. han hadde vippa over vippebryteren på samtlige PCer på en kurs, dvs 3 PCer. Når læreren da kom og slo på kursen (var sånn at læreren måtte slå på spenningen for at vi kunne bruke PCene) så sa det pang i alle 3 PCene. Å skitt hu ble skremt :lol:

nei nei nei!!!! det kom blått lys fra pcen min i går oxo :> bare en liten kortslutning fikla med en vifte ledning når pcen stod på så kom begge ledningene nær kabinettet så det så "pang" så ble det blått og datan skrudde seg av brått! fin regle :lol: men men... skjedde ikke noe, bare skrudde av PSU'en min med en eneste gang, så funka pcen i gjen, men først så klippet jeg av den ledningen og isolerte den :lol: hehe :):woot: YO ! sånn kan det gå :grumpy:

Lenke til kommentar

hehe :lol:

Vel, egentlig er det lattelig at det finnes en knapp utenpå strømforsyningene som gjør at det er mulig for folk å blåse PSU'en til de evige jaktmarker...

Enten burde de produsert to forskjellige modeller (en for 220-230V og en for 110-120V) eller så burde i det minste knappen være på den siden av PSU'en som vender inn i kabinettet OG være utstyrt med en stor og tydelig advarsel.

Det er alt for mange som har "fiklet" PSU'en til himmels.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...