Gå til innhold

Ekstern harddisk! Noen anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Støynivået på 2.5"-disker er ekstremt mye lavere enn for 3.5"-disker. Ulempen er at de er dyrere per GB, og at de ikke finnes med like stor lagringsplass som 3.5".

 

 

De dær småe WD hardiskene bråker absolutt ingenting, en kompis har en sånn. Pcn bråker garangtert mer en hardisken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg er også ute etter en slik disk. 250-500 Gb. Men det viktigste for meg er at disken er lydløs. Jeg skal ha den tilkoblet en PC som står i stua. Og har fra før noen dårlige erfaringer med eksterne USB disker som bråker.

 

Er det noen der som har god/dårlig erfaring med støyen fra disse nye eksterne diskene?

 

Om du har kjøpt en du mener er så å si lydløs så vil jeg gjerne vite hvilken du har.

Jeg har absolutt ingen problemer med min harddisk!

Det er en western digital passport! Og lager NULL lyd.

Det som er så UTROLIG greit med denne er at den trenger ingen egen strømforsyning, den tar strøm fra pcen din, så du slipper masse ledninger og styr.

Eneste minuset for enkelte må isåfall være den korte ledningen som går mellom harddisken og usbporten, den er ikke lang!

 

Pr idag som jeg vet fins den i maks 320 gb.

MEN VIKTIG: I august lanseres den med 500 gb! Så hvis du vil ha det, ville jeg ventet!

Dersom du skal ha den stasjonært så ser jeg ikke noe problem i å gå til innskaffelse av noe større, bare sier, hold deg unna maxtor om du ikke vil ha bråk! Den bråker verre enn maskinen selv.

Endret av smismas
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er også ute etter en slik disk. 250-500 Gb. Men det viktigste for meg er at disken er lydløs. Jeg skal ha den tilkoblet en PC som står i stua. Og har fra før noen dårlige erfaringer med eksterne USB disker som bråker.

 

Er det noen der som har god/dårlig erfaring med støyen fra disse nye eksterne diskene?

 

Om du har kjøpt en du mener er så å si lydløs så vil jeg gjerne vite hvilken du har.

Jeg har absolutt ingen problemer med min harddisk!

Det er en western digital passport! Og lager NULL lyd.

Det som er så UTROLIG greit med denne er at den trenger ingen egen strømforsyning, den tar strøm fra pcen din, så du slipper masse ledninger og styr.

Eneste minuset for enkelte må isåfall være den korte ledningen som går mellom harddisken og usbporten, den er ikke lang!

 

Pr idag som jeg vet fins den i maks 320 gb.

MEN VIKTIG: I august lanseres den med 500 gb! Så hvis du vil ha det, ville jeg ventet!

Dersom du skal ha den stasjonært så ser jeg ikke noe problem i å gå til innskaffelse av noe større, bare sier, hold deg unna maxtor om du ikke vil ha bråk! Den bråker verre enn maskinen selv.

 

 

Takk for det. Da blir det en WD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...