Gå til innhold

Radeon HD 3870X2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje du kan fortelle akkurat hva du gjorde og hvilke andre komponenter du har?

Posten din forteller ingenting bortsett fra at du har montert et 3870x2 en eller annen plass.

tips:

Kobl ekstra strøm til skjermkortet PCI-E 8-pin + PCI-E 6-pin

Har et Ep-8npa sli hoved kort. Har formatert og lagt inn Windows Pro. Sletta driveren til originale skjerm kortet og satt i det nye kortet rett etter det og da fikk jeg bare svart skjerm. kanskje jeg må laste ned windows oppdateringene og nye driverer for hoved kortet før jeg setter inn det nye kortet? når jeg setter inn gamle kortet inn igjen så får jeg bilde med engang.

Endret av vazgen
Lenke til kommentar
Om du bare får svart skjerm så er det et HW problem ikke SW. Drivere er mao uvesentlig.

Du har ikke svart på om du har koblet til tilstrekkelig med strøm!? Og om du har tilstrekkelig PSU?

det er nok, fordi det funka jo første gangen. har et ep-8npa sli hoved kort, athlon64 processor 500watt strømforskyning og et g-force 7serie skjermkort.

kjøpte meg et PowerColor Radeon HD 3870 X2 1024 MB men når jeg setter i det så får jeg ikke noe bilde. har svart skjerm helt til jeg setter inn g-force kortet igjen.

har prøvd alt, ingenting hjelper. kanskje ikke hovedkortet mitt passer med ati kortet? tenkte å ta det kanskje på angrefristen.

Lenke til kommentar
Hvis det funket første gangen du hadde i 3870x2 som du sier, ville jeg kanskje levert det tilbake ja. Får du ikke bilde i oppstart heller (ved BIOS)?

bare svart skjerm, men når det klappet første gangen så fikk jeg heller ikke opp bios. skjermen gikk bare på når jeg kom inn i windows. spesielt...

åssen kort anbefaler du?

Lenke til kommentar
Hvis det funket første gangen du hadde i 3870x2 som du sier, ville jeg kanskje levert det tilbake ja. Får du ikke bilde i oppstart heller (ved BIOS)?

bare svart skjerm, men når det klappet første gangen så fikk jeg heller ikke opp bios. skjermen gikk bare på når jeg kom inn i windows. spesielt...

åssen kort anbefaler du?

Hmm. Har jo hørt et par stykker her på forumet som har hatt dette problemet. Ville kanskje anbefalt 9800GTX da, hvis ikke du har muligheten til å vente på neste grafikkortslipp! ;)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Har du oppdatert BIOS'en på hovedkortet ditt?

Ser ut til at det er noe rot med nForce og 3870X2 kortene, regner med det er ATi sin PCI-e chip som roter det til.

En her på forumet oppdaterte BIOS og da funket kortet i allefall.

Lenke til kommentar

500W tror jeg er i minste laget ettersom jeg tror jeg leste et sted at 550W var minimumskrav(eller var det 450W?)Uansett, det skal holde med to 2(!!!!)6-pin pci-e kontakter til kortet; putt en i 6-pinen og den andre i 8-pinen. 8-pin er bare nødvendig hvis du skal begynne å clocke det. Jeg kjører 600W og 2 6pin pci-e og har aldri hatt noe problemer

Lenke til kommentar

Ja du må huske og putte i to 6 pin strøm på den. Jeg brukte bare en først jeg også. Og klødde meg i hodet for jeg fikk bare svart skjerm selv. Jeg leste litt i det arket som fulgte med og da så jeg at det skulle to stk i det. Og da virker det aom bare det:) VI mannfolk prøver først og leser etterpå. hehe

Lenke til kommentar

Hei Pastafarian.

Etter å ha kjøpt en splitter ny pc noen dager siden hadde jeg samme problem som deg. Eneste du trenger å gjøre er å Oppdatere bios, jeg selv måtte låne en skjermkort av en kompis så installere bios updates.

Edit : Har samme skjermkort som deg.

Lykke til :)

Endret av Kristoffer21
Lenke til kommentar
500W tror jeg er i minste laget ettersom jeg tror jeg leste et sted at 550W var minimumskrav(eller var det 450W?)Uansett, det skal holde med to 2(!!!!)6-pin pci-e kontakter til kortet; putt en i 6-pinen og den andre i 8-pinen. 8-pin er bare nødvendig hvis du skal begynne å clocke det. Jeg kjører 600W og 2 6pin pci-e og har aldri hatt noe problemer

Komplett forteller at 8800 og 3870 skal ha minst 550 watt på konfigurer selv, er nokk en liten sikkerthets lomme på 50-100 watt der. alt avhenger jo av annet hardware å

Lenke til kommentar

Bedre sent en aldri svar, men har selv investert i HD3870X2 og fikk heller ikke opp noe skjermbilde ved første boot.

Satt i det gamle skjermkortet, fikk bootet helt greit opp. Flashet BIOS til siste version og satte inn RH3870x2 og da bootet den.

The7thSense: Du kan bruke dette kortet på XP ja, men du vil nok ikke få støtte for DirectX10, da må du kjøre Vista.

HD3870X2 kjøre 2 kjerner som du sikkert har fått med deg og har støtte for CrossfireX så den kjører på en måte Integrert Crossfire på et kort. Hvis det ikke var forståelig så beklager jeg, er dautrøtt :p

Lenke til kommentar
Bedre sent en aldri svar, men har selv investert i HD3870X2 og fikk heller ikke opp noe skjermbilde ved første boot.

Satt i det gamle skjermkortet, fikk bootet helt greit opp. Flashet BIOS til siste version og satte inn RH3870x2 og da bootet den.

The7thSense: Du kan bruke dette kortet på XP ja, men du vil nok ikke få støtte for DirectX10, da må du kjøre Vista.

HD3870X2 kjøre 2 kjerner som du sikkert har fått med deg og har støtte for CrossfireX så den kjører på en måte Integrert Crossfire på et kort. Hvis det ikke var forståelig så beklager jeg, er dautrøtt :p

Vet at dx10 kun er i Vista, vet at et slikt kort kjører med 2 kjerner, men tolker XP 2stk. 3870x2 som 4 skjermkort eller bare 2? Er ikke fornøyd med å bruke Vista enda :) Liker XP bedre... :)

Lenke til kommentar

Problemet ligger ikke i antall skjermkort men GPU kjerner.

XP eller rettere sagt DX9 kan kun tegne 3 bilder framover MAKS.

3 GPU'er går fint på XP men 4 blir krasj og har sett dårligere ytelse som resultat, men det kan funke, har bare hørt snakk om ytelsestapet men har ikke sett det selv, om du da kjører GPU nr 4 i idle så skal det gå greit.

Da igen er det bedre for XP brukerne å kjøpe 1x vanlig 3870 å sette det sammen med 3870X2. Tri Fire med andre ord.

Lenke til kommentar
Problemet ligger ikke i antall skjermkort men GPU kjerner.

XP eller rettere sagt DX9 kan kun tegne 3 bilder framover MAKS.

3 GPU'er går fint på XP men 4 blir krasj og har sett dårligere ytelse som resultat, men det kan funke, har bare hørt snakk om ytelsestapet men har ikke sett det selv, om du da kjører GPU nr 4 i idle så skal det gå greit.

Da igen er det bedre for XP brukerne å kjøpe 1x vanlig 3870 å sette det sammen med 3870X2. Tri Fire med andre ord.

Flott, da fikk jeg svaret jeg var ute etter. Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...