burre67 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Har et trådløst nettverk hjemme som er i bruk mellom loft, stue, kjeller samt ute til gjestehytte og campingvogn. Har et modem: Speedtouch 510i samt en D-Link Range Booster N650 (DIR 635). Har i tillegg 3 stk Linksys Wireless-G Range Expander type: WRE 54G Ver 3. Dette nettet har funket greit med tanke på rekkevidden, men problemet er at jeg ofte (Hver 2 - 3 dag) må resette Range Boosteren min. (Slå av og på) Dette pga ingen av mine bærbare pc´er kan logge seg på, finner nettverket med fullt signal, men får ikke tilgang. Når Range Boosteren er restartet virker alt ok i noen få dager før det hele låser seg. Hva er feil her? Hva kan jeg gjøre for å slippe å ha 3 stk signal forsterkere (Range expandere)? Endret 1. juni 2008 av burre67 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Nyeste firmware på den? Ellers så kan du jo prøve f.eks en Linksys wrt54GL med DD-WRT og øke sendereffekten litt. Lenke til kommentar
burre67 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Nyeste firmware på den?Ellers så kan du jo prøve f.eks en Linksys wrt54GL med DD-WRT og øke sendereffekten litt. F/W 1.05. Skulle ikke tro at F/W skulle ha noe å si? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Firmware kan jo ha alt og si, problemer i firmwaren blir rettet i nye versjoner osv. Lenke til kommentar
burre67 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Firmware kan jo ha alt og si, problemer i firmwaren blir rettet i nye versjoner osv. Ok. Har hørt en del snakk om at D-Link generellt er ustabilt. Stemmer det, og hva er et bedre alternativ? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Hadde en gammel D-link som ikke var trådløs.Opplevde problemer med den,som lag på video. Det kan nok stemme at eldre D-link rutere har fått en del klager.Lest litt på nettet for lenge siden om misnøye med noen modeller. Men D-link DGL 4300 som jeg brukt senere fungerte helt fint.Vil anta at de nye modellene er stabile. Endret 1. juni 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
burre67 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Hadde en gammel D-link som ikke var trådløs.Opplevde problemer med den,som lag på video.Det kan nok stemme at eldre D-link rutere har fått en del klager.Lest litt på nettet for lenge siden om misnøye med noen modeller. Men D-link DGL 4300 som jeg brukt senere fungerte helt fint.Vil anta at de nye modellene er stabile. Ok. Regner jo ikke min D-Link som gammel da den "bare" er 1.5 år gammel. Mulig jeg bare må kjøpe meg en helt ny. Har du noen gode anbefalinger på både router og linker / forsterkere som jeg må sette ut pga avstander samt murvegger og andre hindringer? Takk for svaret uansett. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Du kan jo prøve å oppdatere driver til nettverkskort på laptop. Hvis antenner er plassert feil kan reflekterte signaler ødelegge ditt direkte signal selv om signalstyrke vises som optimalt.Kjennetegn ved slike årsaker er at du kan flytte kun noen få centimeter på antennene for forbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå