Snorre123 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Ja, jeg anbefaler da egentlig 512 selv, men da jeg ikke ville sprenge budsjettet for mye, så valgte jeg 256 istedet Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Støtter CPU er med fsb på 166 og sansynligvis 200Mhz. Vet ikke om det Viakt333 hovedkortet støtter fsb166, mange viakt333 kort som ikke gjør det. Fratmtidige barton prossesorer kjører på 200Mhz fsb, og er da en fordel å kunne kjøre de. En annen ting er at Nforce2 også yter bedre. tomshw og Anadtech barton? ved neste oppgradering er det vel hammer-time? dessuten, barton blir vel ikke å se med vanvittig høye hastigheter i forhold til dagens tbred b i følge roadmap'en til AMD Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Nforce2 har bedre ytelse, se på tomshardware! Abit HK som er nevnt over koster rundt 700kr mens Asus A7N8X koster 999kr Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Nja kan jo bli en healty oppgradering fra 1700+ til 3200+ da. Som kommer med 400Mhz Fsb. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis han skal ha nForce, må han nesten ha 2x256ram også. Hva blir prisen da? Den stiger og stiger... Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis han skal ha nForce, må han nesten ha 2x256ram også. Hva blir prisen da? Den stiger og stiger... Må ha? Hvorfor det? Sånn at han kan kjøre dual DDR, det trenger han ikke :smile: Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 noen som vet når aopen nforce2 kortene kommer til noreg? har vært på utkikk etter et av de kortene en stund nå, men har ikke sett noen ankomstdato Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis han skal ha nForce, må han nesten ha 2x256ram også. Hva blir prisen da? Den stiger og stiger... Nei, det trenger han nesten ikke. Og han kan greit oppgradere med en 512Mb brikke seinere selv om han nå kjøper 256, og han vil da få dual ram Lenke til kommentar
JuB Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 brune-ha Må ha? Jeg skrev: "da må han NESTEN ha...." 8) Lenke til kommentar
JuB Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Må vel være like greit å få brukt Dual DDR med engang? Derfor kjøpe 2x256... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Må vel være like greit å få brukt Dual DDR med engang? Derfor kjøpe 2x256... Ytelsesøkningen med dual ram ligger fra 0-3%, med overvekt på 0%. Link. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Må vel være like greit å få brukt Dual DDR med engang? Derfor kjøpe 2x256... Ytelsesøkningen med dual ram ligger fra 0-3%, med overvekt på 0%. Link. Så hvorfor må må nesten bruke det da? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Tja, si det..men nå må vel Meuchelmorder trø til å si hva han mener og hvor mye budsjettet kan sprekke med eller hva? Tross alt han sine penger... :smile: Lenke til kommentar
knaa Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Fy som dere spammer med off-topic diskusjon.... Uansett, Amd pc til 4000: MICROSTAR CD-RW 48X/16X/48X ATAPI Internal Retail 441 WD Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 834 OEMA Case Midi ATX Tower 350W Black OEM 378 2 X OEMR 256MB PC-266 DDR PC2100 OEM 466 AMD CPU Athlon XP 1800 1.533GHz Socket-A 0.13u 266MHz Tray "Thoroughbred" 574 GLACIAL Cooling Fan Socket-A 19dB For All AMD CPU (Up To XP2700/MP2100) Copper 24K 155 MICROSTAR Mainboard Socket-A nForce2-18G ATX Audio VGA LAN TVout 1104 -------------------------------------------------------------------------------- Sum 3952,- Dette er en pc som vil være særdeles egnet til tunge applikasjoner (mye minne), og vil kunne spille alle nye FPS spill (om ikke på høyeste oppløsning/settings). Hovedkortet har integrert 100mb nettverkskort, SOundstorm lydkort og Geforce 4mx IGP. (Hvis man senere kjøper et nytt skjermkort får man en fullblods gaming pc). Mvh Johan Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Må vel være like greit å få brukt Dual DDR med engang? Derfor kjøpe 2x256... Ytelsesøkningen med dual ram ligger fra 0-3%, med overvekt på 0%. Link. Så hvorfor må må nesten bruke det da? Nei si det. Jeg har aldri ment at han nesten må ha dual ram. Personlig syns jeg ytelsesøkningen er så minnimal at man bør la være å bry seg om det å, å heller bruke energi på de andre komponentene. Når det er sagt er det noen fordeler med 1*512Mb istedenfor 2*256. Den åpenbare er at med 2/256 har du bare en mulighet til for oppgradering. Den andre er at om du foretar den oppgraderingen, så er du i mange tillfeller tvunget til å kjøre på dårligere settings. Er en del hovedkort som ikke klarer full hastighet med alle dim slottene full. Tror ikke det er garantert at NForce2 kortene skal kunne kjøre på 400Mhz med alle 3 slottene aktive. Så kan man spørre seg om hva man trenger å kunne kjøre på 400Mhz når det går raskere å kjøre den synkront med CPU? Grunnen er at neste barton kommer med 400Mhz fsb, og ønsker man å oppgradere til den, vil det resultere i ytelsestap å måtte kjøre minne seinere en fsb. Lenke til kommentar
knaa Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Har du 512 mb ram trenger man strengt tatt ikke å oppgradere før hele pcn er avlegs (og man må kjøpe alt på nytt). I dette tilfellet (AMD pc til 3-4k), vil dual ddr være til stor nytte, siden man i mitt forslag bruker et onboard IGP chip, som drar stor nytte av den ekstra minne kanalen (opptil 50% fps økning i spill). Det er hoved grunnen for dual ddr i denne sammenheng. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ja, i dit oppset er det et fornuftig valg. For ved bruk av den innebygde GPU en er dual ram nærmest en nødvendighet. Mit utgangspunkt var ikke å komentere ditt oppset, men det sitatet. Når det er sagt, så ville jeg ikke valgt å bruke det integrerte grafikkortet da det er mildt sagt dårlig. Da kjøper man heller en dårligere Cpu. 18-1700+ holder, og med Nforce2 kan man oppgrader til 3200+ når 1700+ blir for treig. Ville også kuttet ned på hardisken for å få et bedre skjermkort. Velger man det integrerte skjermkortet må man nesten legge til nytt i budsjettet annyway, da det innebygde ikke er godt nokk lenge. Til cs o.l funker det fint, men til f.eks battelfield ville jeg ikke forventet meg mye. Lenke til kommentar
arne123 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 hva er vitsen med å KJØPE OperativSystem? Bortkastede penger spør du meg... :wink: Microsoft og Bill Gates er noen SUPERSVINDLERE! :x Lenke til kommentar
knaa Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Vel, Skal du ha en pc til under 4000 med standalone skjermkort må du ofre for mye av resten. En kamerat av meg med 1,2 Athlon, 256ram og geforce2 klarer å spille Battlefield ok. Så denne configen burde nok holde greit, så lenge man begrenser seg ang. oppløsning/detaljer. Skal du ha et supert skjermkort må man betale 1500 for det, noe som sprenger budgettet. Tross alt betaler man bare 100 kr for geforce4mx chippen. Skjermkort får heller bli neste oppgradering. man sparer ikke no særlig ved å kutte ned på hd plass, cpu el ram. Tror dette vil være den ideele conifg. Ang. den pcn jeg satte opp, den er laget for en kamerat av meg som ville ha mye HD plass + brenner. Kutter man brenner og noe hd kan man få den ned i 3600. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå