Gå til innhold

Problemer med rettigheter på en NTFS formatert harddisk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et plassproblem på min MacBook. Har blant annet mange filmfiler i forbindelse med skoleprosjekter som tar over 4gb som jeg vil ha fjernet fra macens harddisk over til en ekstern en. Den eksterne harddisken min er formatert til NTFS slik at den klarer å ta disse filmfilene som også er over 4gb (som da ikke en harddisk som er formatert til FAT32 gjør).

PROBLEMET MITT ER at når jeg har plugget i den eksterne harddisken i macen, så får jeg ikke kopiert filer fra maccen og inn til den eksterne harrdisken, men bare fra den eksterne harddisken og inn til maccen. Jeg har også noe liggende inne på den eksterne harddisken som tar litt plass som jeg ikke får slettet, får da bare denne feilmeldingen: ”Handlingen kan ikke fullføres fordi du ikke har tilstrekkelige RETTIGHETER for ”mappenavn”.

Hva må jeg gjøre for å få rettigheter over den eksterne harddisken (NTFS), og få fikset det slik at jeg får kopiert fra maccen og inn til ekstern harddisken? Må jeg formatere den til noe annet enn NTFS, eller? I så fall hva? Det jeg formaterer den til må være i stand til å ta filer over 4gb.

Mhv Pål Benjamin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du støtte for skriving til NTFS fra din Mac ?

Det trenger du både for kopiering til og sletting på den eksterne.

Dersom du har dette, så må du velge å ta eierskap på mappene/filene, noe som kanskje

er lettest fra en windows maskin ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...