Mar10n Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei! Jeg har nettopp fått installert fiberoptisk nettverk i huset. Men dessverre er det ikke uten problemer: Den ene pc-en, en stasjonær, fant og koblet til nettet med en gang. To andre pc-er derimot, en stasjonær og en laptop, finner nettet, men klarer ikke å koble til. Begrenset tilgang skal være problemet. Har prøvd med to forskjellige nettverkskort på den stasjonære, uten hell. Noen forslag? På forhånd takk. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 hvilken ISP er det snakk om? har du router? Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Er svært lite kompetent på feltet så ISP sier meg lite, hvis denne informasjonen er vesentlig, må du nesten forklare meg hvordan jeg finner den. Router? ja. Thompson tror jeg. Lenke til kommentar
molland Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 ISP = Internet service provider, for deg kanskje Lyse eller lignende Frode Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Internettleverandør da altså? Notodden energi, kan det stemme? Eller Altibox? Lenke til kommentar
molland Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jepp, det stemmer på en prikk Angående de andre problemene, så kan det kanskje hjelpe med en om start av pc? Sjekke plugger, er pluggene/kablene hjemme laget så kanskje bytte til nye fra butikk. Er jo en del som kan være feil.. Frode Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Ja, restart av pc er forsøkt omtrent tusen ganger. Men en pc fungerer jo? Noe er vel litt rart da... Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Har det samme problemet av og til, men det er ikke det fiberobtiske som gjør problemet. Hos meg er det routeren som klusser litt. Ved restart av router eller pc ordner problemet seg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Har du en hjemmesentral uten router får du bare en PC på nett uten router, den thompson-saken, har du en typebetegnelse på den? Er det noe du har brukt på noe annet før du fikk fiber? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå