Gå til innhold

q9300 eller e8400

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøre følgende til en ny pc jeg skal ha:

evga 790i

OCZ DDR3 2 GB NVIDIA SLI-Ready Edition - PC3-16000 2x1024MB 2000MHz evt. corsair sine 2ghz, eller om det ikke har noen hensikt med 2ghz i det hele tatt.

q9300 eller e8400 Forslag til viftekjøler, pasta mottas med takk. Lurer på om dette vil gå bra igrunn? Hvilke av disse vil gi best ytelse i spill med overklokk under 70c ca?

Endret av Endorfin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
men det skal jo være det beste hovedkortet å klokke med sånn jeg har forstått. er det i noen spesiell forbindelse en får hd korrupt eller?

Hvor har du fått den info'n fra?

"Beste kortet å klokke med"..

Det er det definitivt ikke.

Skal du kjøre SLI?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
tenkte det på sikt, sli. Det jeg har lest av noe review av kortet så er det jo av de få som kan ha en fsb på 2000(?)

Det er nForce-"terms" å kalle "fsb" for "fsbx4".

2000 betyr da 500 som ett råbillig Asus P5K (eller Commando/P965) lekende lett klarer.

Hold deg unna nForce Intel inntil videre.

Kan være "heldig" og få ett greit og feilfritt kort, men sjansen for å vinne i Lotto er høyere.

(Ja. Jeg overdriver, men nForce Intel er ikke for nybegynnere som spør om råd i ett forum).

:)

Lenke til kommentar
tenkte det på sikt, sli. Det jeg har lest av noe review av kortet så er det jo av de få som kan ha en fsb på 2000(?)

Det er nForce-"terms" å kalle "fsb" for "fsbx4".

2000 betyr da 500 som ett råbillig Asus P5K (eller Commando/P965) lekende lett klarer.

Hold deg unna nForce Intel inntil videre.

Kan være "heldig" og få ett greit og feilfritt kort, men sjansen for å vinne i Lotto er høyere.

(Ja. Jeg overdriver, men nForce Intel er ikke for nybegynnere som spør om råd i ett forum).

:)

Jeg liker å spørre de som er litt bevandret da, men å ta seg bryet med å lese sticky overklokking tråder burde jeg vel ha gjort. Men, nvidia sin sli/e.p.p. teknologi virker jo ikke så komplisert når den syncer med minne og setter opp optimale innstillinger ut fra rammen. Derfor jeg synes det virket litt interessant. Dessuten så har jeg ikke annet valg enn Nvidia så lenge jeg skal ha sli som jeg ser det. Kanskje jeg bare skal vente på nehalem, så slipper jeg å drive med klokking...

Endret av Endorfin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...