Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Litt hjelp Pleas Bluescreen

Anbefalte innlegg

heisann:) har netopp fått meg nye pc, kjøpte den for spilel Age of Conan :p

den er ny formatert å alt,

men får bluescreen mens jeg gamer der står det: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL søkker på google får opp dette men jeg forstår ikek så mye av det er ikek flink med data språg kan mye om den men likksom er er jeg stuck kan noen forklare meg hav som skal til,

http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...7.mspx?mfr=true

enten her på post eller add meg på msn : [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv vært inne på denne maskinen via teamviewer 3 og sett. Utifra det jeg har sett trenger du mer kjøling i maskinen. Når CPU og grafikk har 65 grader, sier det seg selv at det er noe å begynne med. Har kun prøvd med et temp-program, anbefaler deg å teste med et par andre siden variasjonene er store på slike programmer.

Du nevner ikke at pcn er "hjemmebygd" og kjøpt via finn. Det er verd å ta med seg!

Du manglet også softwaren som fulgte med grafikk-kortet. Det eneste som var installert var en uorginal skjermdriver. Ikke noe annet.

Trådstarter: last ned Everest, og gi oss spec på hardware samt temperaturer m.m.

Oppdater drivere til grafikk-kortet, få bedre kjøling. Selv har jeg 27 grader på CPU og 35 på hdd, 43 på grafikk.

Endret av Mirai85
Lenke til kommentar
har orginal sofwear har det på pcen og nå, Alt er fint å pcen er helt nye jah kjøpt på finn men er ny pc en som har bygget den, men i følge,

http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...7.mspx?mfr=true

er dte jo ikke temp som er sakt er noe i Biosen, hva kan jeg gjøre?

plzz har noe 1 tips eller 2?

Det er bios som styrer rpm på viftene, hvor mye strøm som skal gis, over klokking m.m. Ta å oppdater bios. Se om det funker. Du finner info på hjemmesidene til produsenten av hovedkortet. Bruk Everest e.l. for å se hva slags hovedkort du har. Dessuten, lær deg å skrive så folk skjønner hva du mener. :)

Jeg syns fremdeles du bør få bedre kjøling på pcn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...