Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14

Anbefalte innlegg

Hehe takktakk :wee:

Spørs litt hvordan det blir med updates fremover.. førstegangstjenesten nærmer seg med stormskritt, og jeg drar til Stavanger / Madla nå på søndagen, mulig jeg ordner en siste vask og photoshoot.. ;)

Madla?! Ta med deg bilen!! Du skal få ha den i innkjørselen her... så kan jeg få lov til å øvelseskjøre i den :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Updates updates! Bestilt litt mer bilpleiesaker.

Chemical Guys GreenClean - interiørrens (som også kan brukes til annet)

Scholl SW20 Speed Wax (Quick Detailer)

samt Chemical Guys Pete's 53 - Black Pearl Signature Paste Wax.

Snart tom for interiørrens, quick detailers og voks, så da kjøper jeg mer, og da nye produkter jeg ikke har prøvd før, alltid like spennende med noe nytt :D

Nye viskerblad, termostat og brilliantrot lakk er på vei, har også handlet Brunox rustbehandling, understellsmasse og litt annet som også skal brukes snarlig :)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Scandicshine pakka kom i går, fikk testet den nye voksen, og den var helt super, skal lage en liten photoshoot snart :)

Har også byttet termostat, og det gikk nesten fint.

Ny lufteskrue til radiator samt fordelerlokk og rotor er på vei. Lufteskruen knakk da fatters dro til litt hardt, så nå er det ikke forsvarlig å kjøre med bilen. :(

Nå til uka skal jeg ta det som er av rust på bilen, og bytte fordelerlokk og rotor, da jeg så at begge deler var slitt da jeg måttet ta av denne da jeg skulle bytte termostaten.

Lenke til kommentar
Har faktisk bestilt to skruer, bare i tilfelle :p

Takker for tipset med kronestykket, brukte en skikkelig mandig skrutrekker ser du.. hehe

Knakk en på bmwn min selv, bestillte 2 stykker. Heldighvis har jeg en til overs. Bedre det.

Gjorde samme greia, stramma med en skrutrekker på den første. Greia er jo at de blir jo spøre over tid også, så tåler jo mindre enn en ny i tillegg. Fort gjort er det iallefall.

Gleder meg til updates :yes:

Lenke til kommentar

Updates updates.

Vel, i dag kom pakka fra GS med ny lufteskrue, fordelerlokk og rotor. Har fått ut den knekte lufteskrua som satt i radiatoren, og satt i ny, fikk også luftet ferdig. Fordelerlokket og rotor ble også byttet i samme slengen. Rotet litt med pluggledningene, så tenninga på stempla ble helt krøll, så motoren gikk ikke heeelt som den skulle når jeg starta, men det ble det kjapt orden på, var bare å bytte om to ledninger :)

Bilen har som sagt kun blåst kaldt nå i vinter, og etter at termostatbyttet ble i orden har jeg i kveld kunne kjørt med åpent vindu og fortsatt hatt det godt og varmt i kupeen. Målte godt over 30 grader inne etter en kort kjøretur i stad.

Etter bytte av rotor og fordelerlokk virker det som om bilen går renere, samt at den ikke lugger når man kjører veldig sakte, alt i alt, storfornøyd!

Bilder av den gamle rotoren og fordelerlokket kommer i morgen.

Lenke til kommentar

Sitter her og tenker litt på sommerfelger, og kom over noe på GS. Noen som har noen formening om disse?

43501.JPG

Bare tanker fortsatt.. :)

Blir nok mest sannsynlig at jeg beholder de originalfelga jeg har, men bare lufter ideen litt!

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...