Gå til innhold

streame divx og andre film formater fra linux til ps3

xzibiz

Anbefalte innlegg

Har ein linux box som kjører mediatomb. Der eg får opp alle filmene og sånt på ps3 når eg går inn på media. Men eg får bare opp innkompatibel data, og datatypen er ikke understøttet.

Kjører versjon 2.35 og da skulle den jo ha støttet divx og xvid etter det eg har lest .

eller om eg må installera någe dekoder eller någe sånt på linux boxen først.

Endret av xzibiz_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må endre et par parameter i konfigurasjonsfilen til MediaTomb.

Change <protocolInfo extend=”no”/> to <protocolInfo extend=”yes”/> in the <server></server> section, this is commented for PS3 support. Add <map from=”avi” to=”video/x-divx”/> into the <extension-mimetype></extension-mimetype> section, this is commented for PS3 support.

Skal ikke måtte installere noen dekoder for å spille av vanlig .avi pakket med xvid eller divx.

Lenke til kommentar

Hmm.. Da er jeg mer usikker, en stund siden jeg har sittet med MediaTomb selv. Du kan jo prøve å drepe oppgaven for så å start den igjen og se om det hjelper?

Husker jeg hadde problemer med dette selv, innimellom. Hjalp å resette oppgaven og oppdatere mediasenter på Playstation 3.

Hvilke format er det du prøver å spille av?

Lenke til kommentar

har prøvd ett par ganger å starte den på nytt, men likt

får opp ein liten error og :

2008-06-01 17:39:13   ERROR: iconv: Invalid or incomplete multibyte or wide character
2008-06-01 17:39:13   ERROR: iconv: Wallander_-_Täckmanteln_(2006) could not be converted to new encoding: invalid character sequence!

har prøvd med alle filmene eg har på pcen, men bare .vob filer fungerer. Kansje .img og, har ikkje prøvd di ennå.

Di aller fleste filene er jo .avi, men er jo som regel divx codec som er brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...