Gå til innhold

Skriveren min har "forsvunnet"

Anbefalte innlegg

Hallois godtfolk. Jeg har en Canon MP600 multi-skriver, som til vanlig er en kanon skriver ;), men som nå har forsvunnet helt fra systemet. Når jeg prøver å skrive ut noe, innstallere eller avinnstalere den får jeg opp denne feilmeldingen;

"Kan ikke fullføre operasjonen. Utskriftskøtjenesten kjører ikke"

Jeg gjørde et feilsøk hos M$, som sa at jeg skulle restarte maskinen. Det var den eneste løsningen de hadde på problemet, men det hjelper ikke. Ser ut til at utskriftskøtjenesten har blitt permanent slått av. Noen som kan si meg åssen i alle dager jeg skal få slått den på igjen??

:EDIT:

Jeg gikk litt fort fram her... Har også gjort et søk ang feilmeldingen, og har vært innom Datamaskinbehandling / Tjenester og programmer / Tjenester - og funnet frem til Print Spooler. Denne ser ut til å fungere, Jeg får startet den men den slår seg av igjen etter litt, oppstart står som automatisk, og Avhengigheter er RPC (Remote Procedure Call) i første vindu, mens i det andre står det i utvisket grått <Ingen Avhengigheter>. Printer dukker fortsatt ikke opp, og jeg får samme feilmelding ved å prøve å skrive ut på nytt etter å ha startet Spooler manuelt.

Kjører forresten XP ;)

Er meget takknemmelig for evtuelle forslag!

Endret av Foe_of_Good
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Hei,

Hadde akkurat samme problem her. Ser det er lenge siden det ble skrevet her, men skriver fordi i tilfelle noen (jeg) skulle få samme problem igjen.

Det som var problemet her var at etter at bruker hadde installert Cutepdf så forsvant alle skriverne, og han fikk feilmeldingen "Kan ikke fullføre operasjonen. Utskriftskøtjenesten kjører ikke."

Det forteller oss forsåvidt at printspool ikke kjører. Hvorfor kjører ikke printspool og hva har det med Cutepdf å gjøre? Ingen anelse, jeg tror heller det er rimelig tilfeldig, feil installasjonstype eller lignende.

Det jeg endte opp med å gjøre var å gå på start -> høyretrykk min datamaskin -> behandle -> tjenester og programmer -> tjenester -> standard -> printspool. Denne var avslått og det var satt på at den skulle slåes på manuelt. Da jeg gikk inn og satte på at denne skulle være automatisk, samt enablet denne, logget ut og inn så fungerte det utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...