ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Jeg trenger et bra gratis antivirusprogram da jeg har fått ny pc. Hva er det beste? Tenkte jeg bare skulle ha det middlertidlig. Endret 1. juni 2008 av Gorilla-Gutten Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Hva er avg? Er det bedre enn avast (eller hva det heter) Endret 1. juni 2008 av Gorilla-Gutten Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) De fleste (om ikke alle) aktive på denne delen av forumet, mener at avira antivir er det beste gratis, og nod32 er best betalt. kan ta en titt her for å få link til de fleste gode antivirusprogrammene (under fanen "hva trenger jeg av beskyttelse"). Du kan også gå inn på http://www.av-comparatives.org/ Der driver de med en del testing av antivirusprogrammer, og du vil se at avira stort sett alltid kommer bra ut. Dette er riktig nok betalverson, men gratisversonen behandler virus på samme måte som betal. edit: når det er sagt, vil du aldri få en enstemmig avgjørelse på hvilket program som er best. De mest populære gratis, er nok AVG, Avira, Avast Endret 1. juni 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Selv har jeg opp gjennom de siste årene prøvd alle de tre mest populære gratislaternativene, AVG, Avast og Avira Antivir. Min oppfatning er at alle tre holder i lange baner om du har litt nett- og datavett. Om du er typen som laster ned og/eller innstallerer alt mulig rart helt ukritisk er det nok litt verre igjen. Men om jeg skal plukke ut en favoritt må det bli Avira Antivir som jeg bruker nå. Den er relativt lettkjørt, har godt brukergrensesnitt og gratisversjonen bruker motoren til betalversjonen. Det vil si at den oppdager de samme virusene som betalversjonen, og at man dermed ikke blir sittende med skjegget i postkassen, når det viser seg at man plutselig har virus alikevel. Eneste å utsette på Avira Antivir er vel reklamevinduet for pro-versjonen som dukker opp hver gang man oppdaterer. Men tro meg, dette er ikke irriterende i det hele tatt. Er bare å trykke ok, så er man igang igjen, Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Eneste å utsette på Avira Antivir er vel reklamevinduet for pro-versjonen som dukker opp hver gang man oppdaterer. Men tro meg, dette er ikke irriterende i det hele tatt. Er bare å trykke ok, så er man igang igjen, og denne reklamen kan fjernes hvis du følger denne guiden. Endret 8. juni 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå