AndersT2 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 PCen til en kamerat tok kvelden etter at dama hans var på en eller annen nettside, og en advarsel poppet opp på skjermen eller noe, når ho trykket, så døde maskinen. Det var i hvertfall beskrivelsen jeg fikk. Når jeg starter maskinen, så starter alle vifter osv, men det kommer ikke noe bilde på skjermen. Så jeg prøvde med ett annet skjermkort, og det hjalp ikke. Da er det vel hovedkortet som har tatt kvelden?, eller kan det være CPU eller minne. Jeg mener jeg burte fått noe respons fra bios start med de to siste? Har prøvd bios resetting osv også Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hvor gammel er maskinen? Du kan prøve å stokke om og andre minnebrikker, og CPU om du har. Hos meg mistet jeg bildet og fikk problemer med "Kald start" på mitt 8RDA+ kort i sin tid, det som skjedde var at når maskinen var kald så ville den absolutt ikke starte, etter 5-6 forsøk så kom den igang og funket greit. Men om jeg lot den være av i 2 timer etterpå før jeg prøvde å dra igang maskinen igjen så var det samme sak på nytt. Problemet var hovedkortet, eller rettere sagt 4x kondensatorer som er blåste, altså det var synelig ved at toppen hadde gått på de og guffen tytet ut. Tror ikke nettsiden har tatt livet av maskinen, er vell bare en ren tilfeldighet at noe har sviktet. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 maskinen er vel 1 til 1.5 år gammel. Tenkte ikke på å se over kondensatorene. Den andre CPUen jeg har vil ikke funke på det hovedkortet, og tar ikke sjansen (og gidder ikke jobben) med å flytte over CPU og minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå