Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skifte innerdør. Selvgjort er velgjort?

Anbefalte innlegg

Vi skal skifte en innerdør og jeg lurer på om jeg skal gjøre det selv. Er ufaglært og har ingen erfaring på dette området. Har sett en del veiledninger på nettet, blant annet hos byggmaker, og det ser jo forsåvidt ut som en grei prosess. Er det noen som kan dette og eventuelt anbefaler/fraråder meg å montere døren selv?

Det er vel uansett ikke verre enn at jeg ringer en snekker hvis jeg ikke får det til? Vet noen hva jeg i så fall må regne med å betale for arbeidet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En grei prossess, om du er nøye med vatering osv og sjekker hele tiden. Men ikke værre enn at de fleste kan. Du har lest veiledningen så da går det nok helt sikkert.

Om det er bare dørbladet du egentlig ville ha bytta ut, og døra ikke er mange titals år, er det stort sett bare å hekte på et nytt dørblad i sammen dimmensjon.

Lenke til kommentar

Da må du ut med hele døra om den er fra 60 tallet.

Listene kan du beholde, men er de like gamle er sjansen for at du får dem av hele relativt liten.

Et lite tips på kilene, bruk de av spon, de er mye lettere å brekke av for hånd, en de gamle i heltre når du har dunka dem på plass rundtom.

Lenke til kommentar

Dersom målene på den gamle og den nye døra avviker mye, kan du få et problem med å bruke de gamle listene igjen.

Og som noen andre sa, spørs om det går å få de av hele. Men det er jo bare å prøve seg fram :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...