olar0701 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Har nettopp solgt 50 1.4 og Sigma 10-20 og handlelysten gnager: Jeg vil ha et objektiv som er skarpest mulig på største blender. Hovedbruken vil bli på 5D og objektivet blir innført fra USA. Vet jo at 35L er et stjerneobjektiv, men er det noen som har praktisk erfaring med både 50 1.2 og 35 1.4? Generell fotografering i lite lys blir nok hovedbruken.. Et tredje alternativ er 85L 1.2, men det kan muligens bli for likt mitt 135 2.0? Anyone? Endret 1. juni 2008 av olar0701 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg tror at begge objetkivene er mer enn gode nok; slik at du bør se på bruksområdet istedet. 35mm er jo vidvinkel på 5D, og dermed lite egnet til portretter. Tom Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kommer vel mest an på hva du liker. Begge blir vel fort brukt som allroundobjektiver på 5D. Ta et søk på flickr og se hvilke utsnitt du liker best. Bruker mye Nikon sin 50 f/1.2 med film, og jeg synes det er en herlig brennvidde, selvom den av og til kan bli litt tett om jeg utelukkende har med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå