Gå til innhold

Ronaldo-sagaen. Blir i år, går han til Madrid neste sommer?

Mr.SS

Anbefalte innlegg

RONALDO'S UNITED U-TURN

Saturday June 28,2008

By Harry Harris

Cristiano Ronaldo is on the brink of a remarkable U-turn to declare his allegiance to Manchester United after publicly revealing his “dream” to join Real Madrid.

Ronaldo has told close friends and advisers he is unhappy at Real’s public prevaricating. He was expected to give a full explanation of why he wants to go to Madrid “within days” but is now said to be reviewing his future afresh.

And United sources are hinting at a change in their hard-line approach to an improved contract. It is possible United could lock Ronaldo into a new image-rights deal plus a new contract that could take him close to the £200,000-a-week mark.

A United spokesman said: “We have not changed our position – Ronaldo is not for sale.”

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt The Sun skriver er kun for å få lesere. Dvs at når de skriver at Ronaldo vil til Real rett etter CL-finalen, så er det naturlig at det er mange som vil lese at verdens beste fotballspiller vil bytte klubb. Så nå i ca en måned har The Sun skrevet masse kødd om at Ronaldo vil til Real osv, og når de plutselig skriver at Ronaldo mest sannsynlig blir i United tenker mange: "Men skulle ikke han til Real da, dette må jeg lese mer om." Med andre ord så er alt The Sun skriver oppspinn.

Ja er klar over det funker i silly season(til dels resten av året i England). Det var derfor jeg skrev at en bør ta alle rykter nå med en klype salt eller to. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var at jeg stusset litt på at han tror på noe av det The Sun skriver, men ikke resten.

Ronaldo har en drøm om å spille i Real en dag, derfor vil han sikkert holde dørene åpne for en overgang, men bare hvis Real Madrid betaler nok og når United vil selge.

Ja og derfor tror jeg han var gira på en overgang nå. Det jeg skrev i forrige post var et svar til Raste og flere her som tror at det hele er oppspinn fra aviser og at Ronaldo aldri ville til Real. Fikk i hvert fall inntrykket av at de mente det. Om jeg misforsto så beklager jeg det ;)

Ingen som husker etter VM 2006.? Var ikke det like mye rykter osv, men hva skjedde?

Joda det stemmer det, men med en litt annen bakgrunn. Men jeg tror ikke Ronaldo forsvinner nå heller(uheldigvis) fordi han blir rett og slett for dyr.

Lenke til kommentar
Ja er klar over det funker i silly season(til dels resten av året i England). Det var derfor jeg skrev at en bør ta alle rykter nå med en klype salt eller to. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var at jeg stusset litt på at han tror på noe av det The Sun skriver, men ikke resten.

Det er jo litt lettere å tro på at det ikke kommer til å skje noe i sommer enn hvis han skulle dra, da det er litt mer "breaking news", hvis du skjønner, typisk The Sun-stoff.

Ja og derfor tror jeg han var gira på en overgang nå. Det jeg skrev i forrige post var et svar til Raste og flere her som tror at det hele er oppspinn fra aviser og at Ronaldo aldri ville til Real. Fikk i hvert fall inntrykket av at de mente det. Om jeg misforsto så beklager jeg det ;)

Han vil til Real, eller har i hvertfall en drøm om det, en gang i fremtiden. Det betyr ikke at han er gira på en overgang akkurat nå. Kanskje han vil spille i United 5 år til slik at han blir en av de beste som har spilt i klubben. Det vet ikke jeg noe om, men jeg er ganske sikker på at Ronaldo blir så lenge Ferguson er manager (max 3 år til). Når SAF slutter, er en overgang mer aktuell en det den er nå, i mine øyne.

Lenke til kommentar

Håper han blir nå, men det vil ta for han minst like lang tid som det tok for Rio å rette opp inntrykket etter hans latterlige oppførsel rundt kontrakten. Vil ikke stå Ronaldo bak på min drakt med det første akkurat.

Å jeg er jævlig spent på om Ferguson vil ha han nå.

Lenke til kommentar

Det hadde vært artig om C. Ronaldo gjorde helomvending pga. pengene. Det ligger i kortene at han i likhet med Beckham, Zidane, Ronaldo og mange andre Real Madrid-stjerner må ned i lønn og reklameinntekter om han vil spille i Madrid, og da får vi se om det er pengene eller "drømmen" som driver han.

Mange har nok snudd han ryggen, men med en kanonsesong neste år tror jeg det glemmes. Akkurat som Rio og C. Ronaldo selv etter Rooney-episoden. Fotballspillere tilgis fort ;)

Endret av Higuain
Lenke til kommentar
Håper han blir nå, men det vil ta for han minst like lang tid som det tok for Rio å rette opp inntrykket etter hans latterlige oppførsel rundt kontrakten. Vil ikke stå Ronaldo bak på min drakt med det første akkurat.

Å jeg er jævlig spent på om Ferguson vil ha han nå.

Enig...... Hadde han ikke vært en fotball-gud ville jeg hatt han vekk nå. Men han er så forbanna god, og det ser ikke ut til at noen har råd til å betale de pengene han er verdt.

Lenke til kommentar
Han vil til Real, eller har i hvertfall en drøm om det, en gang i fremtiden. Det betyr ikke at han er gira på en overgang akkurat nå. Kanskje han vil spille i United 5 år til slik at han blir en av de beste som har spilt i klubben. Det vet ikke jeg noe om, men jeg er ganske sikker på at Ronaldo blir så lenge Ferguson er manager (max 3 år til). Når SAF slutter, er en overgang mer aktuell en det den er nå, i mine øyne.

Ja og da er vi tilbake til det jeg skrev for 2 poster siden. Hadde det nå vært slik at Ronaldo ville spille i United i 5 år til, så ville han mest trolig gått ut og sagt at, joda han har en drøm om å spille for Real, men at han nå konsentrerer seg om United. Eller rett og slett gitt kun 1 kommentar, "jeg blir i United". Hadde han gjort det hadde det ikke vært noen tvil, akkurat slik som Torres gjorde, og den saken ville blitt lagt død.

Det at Ronaldo ikke gjorde dette sier meg at han var, og er det kanskje ennå, gira på en overgang nå. Men at det ikke blir noe av pga United ikke vil selge/krever for mye. For om det var sånn at han ville bli i United uansett, hvorfor lot han det gå så langt som det har gått? Og attpåtil mens han hadde et EM-sluttspill å konsentrere seg om. Det er i hvert fall slik jeg tolker det, selv om alle ryktene skulle vært fabrikert.

Eller at han rett og slett er så utspekulert at han lot ryktene svirre for å skaffe seg enda mer penger fra United. Da er jeg i hvert fall glad jeg ikke heier på United med Ronaldo i spissen(Men det er jeg egentlig uansett :p)

Lenke til kommentar

Det kan være at du er inne på noe der, men en av grunnen til at han ikke har avkreftet ryktene, kan være at han er likegyldig til om han spiller i United eller Real neste sesong. Han er blitt en del av Manchester United, men har en guttedrøm om å spille i Real. Derfor er det greit for han om han blir solgt, men også hvis han ikke blir solgt. Hvis United vil selge så passer Ronaldo på at Real betaler så mye som de har sagt de vil betale, slik at han gir noe tilbake til klubben, men hvis United ikke vil selge så spiller Ronaldo akkurat som ingenting var skjedd. Dette blir bare spekulasjoner fra min side, men det er ikke umulig at kjærligheten til begge klubbene er like stor.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...