Gå til innhold

Ronaldo-sagaen. Blir i år, går han til Madrid neste sommer?

Mr.SS

Anbefalte innlegg

Hvis gutten vil til Madrid så er det jo bare helt tragisk å holde han igjen i United. de kan jo få gjort en kjempe deal her, masse penger mot 1 eler flere gode spillere. Og hvis de nekter han å dra så blir jo plutselig United den "onde parten" her isted for Madrid som "stjeler" spillern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvem vil egentlig ha en spiller som ikke vil spille for klubben? Hvem ønsker å tvinge spillere til å spille for klubben? En fotballspiller må nesten ønske selv å spille for klubben. Det er en grunn til at det alltid ender med at spilleren selges hvis han selv vil det nok, fordi man ikke er tjent med å ha noen som ikke vil være der. Hvordan skal spillere og stab kunne forholde seg til Ronaldo, som egentlig vil bort og er blitt tvunget til å være i klubben? Hvordan vil dette gå ut over hans motivasjon og prestasjoner, og forhold til klubb og medspillere? Og hvordan skal fansen kunne forholde seg til en spiller som ikke vil være der? Hvordan vil - i dette tilfellet - Man Utd fremstå som klubb og arbeidsplass dersom man tvinger spillere til å spille for dem? Det er helt riktig at en klubb kan tvinge spilleren til å spille for dem så lenge han er under kontrakt, men ingen, hverken spiller eller klubb, er tjent med det. Selv om Ronaldo er veldig god og jeg tror faktisk har er nærmest uerstattelig for dere, hvert fall når det kommer til å prestere like godt, bør dere gripe sjansen til å tjene haugevis med cash og få ham unna, hvis det stemmer at Ronaldo er så desperat etter å spille i Madrid. Hvis situasjonen er slik kommer det hvert fall ikke noe bedre ut av det. Men det er en vanskelig situasjon. Karma for å fryde dere over amerikanerne våre. ;)

Lenke til kommentar
Som jeg skrev i United-tråden, ingen vits i å beholde en spiller som ikke vil være i klubben. United kan få gjort en monsterdeal her. La oss si Sneijder + cash? Real Madrid er så kåte på Ronaldo at de hadde gjort det, rimelig lett.

Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror ledelsen går inn for et rent pengebeløp, og evt. Robinho. Sneijder ble hentet i fjor, og er en viktig brikke i det "nye Real Madrid". Schuster ønsket han, og Sneijder har innfridd til de grader. Spesielt etter storspillet i EM ser jeg på han som usannsynlig. I tillegg har han i dag sagt at United er uaktuelt for han da han trives i Real Madrid og vil spille der.

Og hva skal United med en midtbanespiller som har sin styrke sentralt i banen, dere trenger det like lite som vi trenger C. Ronaldo. Ser at mange rundt om kring lanserer han som en kantspiller og erstatning for C. Ronaldo også, klubber som evt. måtte kjøpe inn Sneijder som en typisk ving har bommet litt.

Når det er sagt håper jeg United står på sitt og nekter å selge. Jeg vil enda ikke ha han.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar
Som jeg skrev i United-tråden, ingen vits i å beholde en spiller som ikke vil være i klubben. United kan få gjort en monsterdeal her. La oss si Sneijder + cash? Real Madrid er så kåte på Ronaldo at de hadde gjort det, rimelig lett.

Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror ledelsen går inn for et rent pengebeløp, og evt. Robinho. Sneijder ble hentet i fjor, og er en viktig brikke i det "nye Real Madrid". Schuster ønsket han, og Sneijder har innfridd til de grader. Spesielt etter storspillet i EM ser jeg på han som usannsynlig. I tillegg har han i dag sagt at United er uaktuelt for han da han trives i Real Madrid og vil spille der.

Og hva skal United med en sentral midtbanespiller, dere trenger det like lite som vi trenger C. Ronaldo. Ser at mange rundt om kring lanserer han som en kantspiller og erstatning for C. Ronaldo også, klubber som evt. måtte kjøpe inn Sneijder som en typisk ving har bommet litt.

Forsåvidt sant det du skriver, men når det gjelder Ronaldo vil jeg tro Real Madrid er villig til å gjøre drastiske ting for å få han til Madrid, og det kan fort være Sneijder + cash.

Sneijder kan vel spille på venstre / høyre flanke? Ikke som ving, men mer som en fri offensiv playmaker. Hadde fungert fint i United :)

Lenke til kommentar

Tror de er ganske desperate ja, men de er noen stabukker i Madrid også, og visse spillere tror jeg bare er uaktuelt. Sneijder er nok en av dem. Det uttrykkes fort misnøye i Madrid, og selv om et C. Ronaldo-kjøp kan virke populistisk ser jeg på diverse avstemninger at han ikke er ønsket for alt i verden. Over 70% i en avstemning på AS vil ikke ha C. Ronaldo hvis det betyr at Robinho går f.eks. Det samme gjelder nok Sneijder, og Sergio Ramos vil få et enda høyere tall. Dette vet Calderón meget godt, og som klubbpresident er han avhengig av både en fornyød mann i Schuster, fornøyde spillere og viktigst av alt, fornøyde fans.

Jau, i en litt vandrende, fri midtbanerolle fungerer han bra for Nederland, så det kan nok fungere :)

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at hvis Ronaldo vil dra så drar han, men det blir en diskusjon mellom han og Fergie, så får vi se om han klarer å overtale han.

Sir Alex Ferguson har greid det før. La oss håpe han tar en Cantona med Ronaldo.

Lenke til kommentar

Vedda en hundrelapp med en kamerat i går om at Ronaldo ikke kommer til å gå for mer enn 675mill. Jeg tipper at han går for under det altså. Hvem vinner tror dere? Har ikke fulgt med i tråden her jeg, men er det satt noen ca pris eller er det bare rykter og spekulasjoner alt?

Lenke til kommentar
Vedda en hundrelapp med en kamerat i går om at Ronaldo ikke kommer til å gå for mer enn 675mill. Jeg tipper at han går for under det altså. Hvem vinner tror dere? Har ikke fulgt med i tråden her jeg, men er det satt noen ca pris eller er det bare rykter og spekulasjoner alt?

Skal ikke se bort ifra at han går for en dyrere pris enn det der, i hvert fall tror veldig mange av United-fansen det, blant annet meg. Med tanke på alle ryktene som har svirret rundt. Det er jo bare bullshit, men det har jo vært snakk om Sneijder + Ramos/Robinho osv. for Ronaldo. Sneijder og Ramos blir det garantert ikke noe av, Robinho derimot.. Skal ikke se bort ifra at han går med på en byttehandel.

Men hvis Ronaldo selges så håper jeg han går for mer enn 675 mill. Virker som Madrid er villige til å betale langt mer for han, så.. men skal ikke se bort ifra at prisen ligger på det området der. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror du er trygg. Disse prisene som har blitt diskutert i media bør man ikke tro på. Tipper 30 mill pund.

Jeg husker da Beckham dro. Man snakket om fantasibillioner og så gikk han for 25 mill. Mange trodde faktisk at det var 25 mill + Raul

Lenke til kommentar
Hvorfor prater dere egentlig om prisen når han ikke blir solgt i år?

Kvifor prater du som om dette ikkje er aktuelt? Greit nok at United har gått ut og sagt at han ikkje er til salgs, men så vidt eg hugsar kan ein aldri stole på sånt som dette før begge partar står der hand i hand og annonserer kva som skjer i framtida.

Lenke til kommentar

Jeg tror du er trygg. Disse prisene som har blitt diskutert i media bør man ikke tro på. Tipper 30 mill pund.

Nei, er du gal. Beckham gikk på billigsalg, men ikke faen om Ronaldo kommer til å gjøre det samme. Det er verdens beste spiller som skal selges og da bør prisen være god. £40 millioner er det laveste jeg kan tenke meg. Men jeg blir skuffet om det blir så lite.

@Raste: Jeg håper også Ronaldo blir i klubben, men hvis det faktisk er sånn at han vil dra til Madrid, så håper jeg vi selger han. Jeg vil ikke ha en spiller som ikke vil spille for klubben. Jeg håper Ferguson og United-spillerne klarer å prate Ronaldo til fornuft, men akkurat nå ser det ikke lyst ut. Håper vi får Robinho med på salget! Vi trenger en ny kantspiller hvis Ronaldo drar og Robinho er en av de eneste kantspillerne som kan måle seg med Ronaldo. Ribery hadde også vært bra.

Lenke til kommentar

Han sa jo ikke direkte at han ville bort, han hintet. Kan jo hende at han hintet at han skal skrive under ny kontrakt med United?

Men er enig med at vi ikke vil ha en spiller som ikke vil spille for klubben, men det er for dumt da Ron har sagt at han trives i klubben osv.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...