Gå til innhold

Win XP og problemer med klokken.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er den automatiske tidssona som roter det til.

Har sett at på services som er i gang da windows har startet at Windows Time er slått av , altså at den ikke stiller seg noe anneledes enn bios klokken.

Du kan jo eventuelt prøve å slå av klokke synkroniseringen.

Lenke til kommentar

Kan også ha noe med alder'n å gjøre. Mener da på hovedkortet, og ikke på trådstarter :D

Slet med det samme en gang, og hjalp heller ikke å sette inn nytt CMOS batteri. Det fikk meg til å tro at det kanskje kan være en skrantene komponent på HK, men problemet kom og gikk litt også, så fant egentlig aldri ut hva det kom av.

Lenke til kommentar

Klikk på klokka i systemstatusfeltet og velg "Endre dato - og tidsinnstillinger". Velg fanen "Internettklokke", og videre velger du "Endre innstillinger". Velg så en server du vil skal oppdatere klokken din.

"time.windows.com" er bra.

Hak av for å synkronisere med en tidsserver på internett.

Sørg også for at alt er riktig med årstall, dato, ukedag, tidssone, sommertid osv. Ellers vil ikke oppdateringen virke.

Lenke til kommentar
Klikk på klokka i systemstatusfeltet og velg "Endre dato - og tidsinnstillinger". Velg fanen "Internettklokke", og videre velger du "Endre innstillinger". Velg så en server du vil skal oppdatere klokken din.

"time.windows.com" er bra.

Hak av for å synkronisere med en tidsserver på internett.

Sørg også for at alt er riktig med årstall, dato, ukedag, tidssone, sommertid osv. Ellers vil ikke oppdateringen virke.

Takker for tipset men har gjort dette ca. 1400 ganger nå.. ;)

Har en liten aning om krøll med Acer sine programmer, klokken bare "hopper" til en annen tid, ny og ne. Skal slette disse i morgen.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke heller prøve å oppdater imot noen norske NTP-servere?
  • ntp.uio.no (ulrik.uio.no)
  • timekeeper.uio.no
  • nissen.uio.no

Begge valg i Windows funker manuelt men ikke automatisk. Tjenestestatus er aktiv i Windows. Merkelig sak, har aldri sett dette før.

Joda, maskinen er nyformatert og oppdatert (to ganger).

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Jeg har hatt det samme problemet.

Løste det ved å installere Karen's Time Sync

Programmet overstyrer den innebygde klokken i Windows.

Jeg har nå en klokke som er supernøyaktig , maks avvik er 1-2 sekunder i forhold til riktig tid.

Det forutsetter at du konfigurer programmet riktig.

La den synce hvert 5 min , eller hyppigere.

Programmet må også få starte opp med Windows.

:)

Endret av johome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...