Gå til innhold

Hei! Trenger hjelp til å bestemme lavbudsjetts-pc :)

Anbefalte innlegg

Hei! Det begynner å bli en del år siden jeg oppgraderte pcen min, og nå trenger jeg hjelp med å kjøpe en pc som ikke svir så altfor meget i lommeboka :) Jeg har rundt 3-4 tusen til rådighet (kan strekke meg en smule lenger hvis det kniper)

Jeg har kabinett, strømforsyning, skjerm, tastatur og mus, så jeg trenger følgende:

-Hovedkort

-RAM

-Skjermkort

-CPU

-Harddisk*

*Jeg regner med jeg trenger en ny en, da jeg har 2x 120gb som begynner å dra på årene.

Pcen skal først og fremst brukes til gaming, siden alt av media o.l. foregår på mac ;)

Setter pris på alle innspill! Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville aller først sett på anbefalingene her inne på HW, hvor det er veldig mye god informasjon! Ellers er det mange steder som selger oppgraderingspakker med CPU, HK og RAM til en rimelig sum (komplett.no?). Da gjenstår bare HD og skjermkort og igjen og igjen ville jeg sett på anbefalingene her på HW.

Personlig ville jeg gått for Seagate SATA 7200RPM disker når det gjelder HD, siden de er rimelige, har nok plass og er passe stillegående. Når det gjelder skjermkort må du selv finne ut hva du trenger. Skal du spille Battlefield så skal det ikke mye til. Ellers har jeg hørt gode ord om Radeon HD3870 og 3850(liknende), de kommer begge på rundt kr 1000 og oppover.

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...